İŞ AHLAKI VE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK

İzlence Formu

Ders Adı İŞ AHLAKI VE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK Kod ISLE3134
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi GÖKÇE AKDEMİR ÖMÜR
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Geleceğin yöneticilerine, özellikle günümüzde göz ardı edilen İş Ahlakı kavramını tanıtmak ve İş Ahlakı ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk kavramlarının işletmenin başarısı üzerindeki etkilerini açıklamaktır.

İçerik

İş ahlakı bir yöneticinin sahip olması gereken en temel özelliktir. Yöneticiler aldıkları kararlarda işletmenin paydaşlarının etkilerini de göz önünde bulundurmak zorundadırlar. Bu kapsamda bu derste, iş ahlakı ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramları tartışılmaktadır.

Öğretim Yöntemleri

Konferans

Kaynaklar

AKTAN, Coşkun Can, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İGİAD Yayınları, 2007. ARSLAN, Mahmut, İş ve Meslek Ahlakı, Ankara: Siyasal Kitabevi, 2001. AYDEDE, Ceyda, Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul: MediaCat Kitapları, Mart 2007. Harvard Business Review, Şirket Ahlakı, Çev: Cemal Engin, İstanbul: MESS Yayınları No: 466, 2005. ÖCAL, Aslan Tolga, İşletmelerin Sosyal Sorumluluğu: Ahlaki Bir Değerlendirme, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 2007. ÖZGEN, Ebru, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, İstanbul: Maviağaç Kültür Sanat Yayıncılık, Kasım 2006. ÖZGENER, Şevki, İş Ahlakının Temelleri: Yönetsel Bir Yaklaşım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2004. TEVRÜZ, Suna (Ed.), İş Hayatında Etik, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 2007. BOYLAN, Michael, Ethical Issues in Business, Fort Worth: Harcourt Brace, 1995. CRANE, Andrew, MATTEN, Dirk, Business Ethics, New York: Oxford University Press, 2004. De GEORGE, Richard T., Business Ethics, New Jersey: Prentice Hall, 2006. HAWKINS, David, Corporate Social Responsibility: Balancing Tomorrow’s Sustainability and Today’s Profitability, New York: Palgrave Macmillam St. Martin’s Press, 2006.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024