COĞRAFYA TARİHİ

İzlence Formu

Ders Adı COĞRAFYA TARİHİ Kod BITA3023
Kredi 2 AKTS 4
Z/S Seçmeli Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. MUZAFFER BAKIRCI
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Bilim Tarihi öğrencilerine, Coğrafyanın kavramsal boyutunu, bir bilim olarak ortaya çıkışını ve gelişimini, bu süreçte rol oynayan bilim insanlarını, Coğrafya'da ekol ve yaklaşımları, Haritacılığın gelişimi ve önemini, coğrafyanın temel bileşenlerini Türkiye ve dünya geneli ölçeğinde kavratmaktır.

İçerik

Kavramsal Çerçeve; Coğrafya, Mekan, Bilim. Coğrafyanın Araştırma Prensipleri, Metod ve Araçları (Haritalar) Dünyada Coğrafyanın Tarihsel Gelişimi ve Coğrafyacılar Türkiye’de Coğrafyanın Tarihsel Gelişimi ve Coğrafyacılar Coğrafyada Akımlar ve Yaklaşımlar Coğrafyanın Bileşenleri

Öğretim Yöntemleri

Powerpoint sunum yoluyla anlatım, Soru-cevap ve tartışma

Kaynaklar

ERİNÇ S., 1973: “Cumhuriyetin 50. Yılında Türk Coğrafyası” Cumhuriyetin 50. Yılına Armağan. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayını. İstanbul. HOLT-JENSEN Arild, 2017 (Çev.Erdem Bekaroğlu vd.) Coğrafya: Tarihi, Felsefesi, ve Temel Kavramlar. İdil Yayıncılık. İstanbul KÖKSAL A., 1981: “Yeni Coğrafya Hakkında” Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi.Coğrafya Araştırmaları Dergisi. Sayı: 10 Ankara. ÖZEY R., 2006: “Türkiye’de Coğrafya Biliminin Gelişmesi” Sosyoloji ve Coğrafya. Sosyoloji Yıllığı No:15. Kızılelma Yayıncılık. İstanbul TANOĞLU A., 1964: “Coğrafya Nedir?” İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi. Cilt 7. Sayı 14. İstanbul TÜMERTEKİN E., ÖZGÜÇ N., 1998: “Beşeri Coğrafya: İnsan, Kültür, Mekan” Çantay Kitabevi. İstanbul TÜMERTEKİN Erol, ÖZGÜÇ Nazmiye, 2000: “Coğrafya: Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar” Çantay Kitabevi. İstanbul

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024