İKNA TEORİLERİ VE RETORİK

İzlence Formu

Ders Adı İKNA TEORİLERİ VE RETORİK Kod HAIT3335
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. SEVİMECE KARADOĞAN DORUK
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilere iletişimin temelinde yer alan ikna ve retorik kavramlarının öğretilmesi,ikna kuramlarının kitle iletişim araçlarında kullanımı ve kamuoyu oluşturma, hedef kitleyi etkileme süreçlerinin incelenmesi ve bu amaçla yapılmış çalışmaların örneklendirilerek analiz edebilme becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

İçerik

İletişimin başarısı, alıcının inanç, tutum ve davranışlarında hedeflenen değişime ulaşma düzeyi ile ölçülür. Bu başarı ise etkin bir ikna sürecinin sonucudur. Ders kapsamında, ikna kavramının tanımlanması, ikna sürecinin işleyişi, sürece ilişkin temel kuramsal yaklaşım ve yöntemler ele alınacaktır. Hitabet, ya da söz söyleme sanatı olarak da anılan retorik, topluluk önünde konuşmanın doğası, işleyişi ve hedeflerine göre konuşma türleri ile dinle-yicinin yapısı, ortamın fiziksel özellikleri, dinleyicinin ruh durumu, sosyal kültürel yapısı gibi sürece giren çeşitli unsurlar ayrıntılı olarak ders çerçevesinde irdelenecektir.

Öğretim Yöntemleri

Sınıf seviyesine uygun ve bireysel ihtiyaçları göz önünde bulunduran, öğrenci merkezli, katılımlı soru cevap şeklinde tartışma ortamlı anlatısal öğretim yöntemi

Kaynaklar

Aristotales "Retorik", Cengiz Anık "Siyasal İkna", Harry Jamieson "İletişim ve İkna", Gustave Lebon "Kitleler Psikolojisi" Çiğdem Kağıtçıbaşı "Yeni İnsan ve İnsanlar" R. Luecke Güç, "Etki ve İkna", Ece Karadoğan Doruk "İknanın Sosyal Psikolojisi"

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024