ULUSLARARASI PAZARLAMA

İzlence Formu

Ders Adı ULUSLARARASI PAZARLAMA Kod ULFA3038
Kredi 3 AKTS 3
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. SAHAVET GÜRDAL
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Serbest ticareti küresel düzeyde geliştirmek ve ticareti yapmak için bütün ülkeleri bir araya getirmeye çalışmak. Farklı ülkelerdeki ekonomik yapıya göre pazarlama faaliyetlerinde bulunmak, Sürdürülebilir bir ticaret yapısında rekabet edebilmek, Sosyal, kültürel, ekonomik, teknolojik vb. ülkeler arasında değişimini sağlamak, Gelişmekte olan ülkelerin kalkınmalarına yardımcı olmak

İçerik

Uluslararası fırsatlara ve rekabetçi durumlara daha iyi yanıt verebilmek için küresel bir bakış açısıyla pazarlamayı tüm yönleriyle öğrenmek, bilmek önemlidir. Uluslararası pazarlamaya genel bir bakış; sosyal, kültürel, politik ve yasal ortamlar; uluslararası pazara giriş fırsatları; piyasa giriş stratejileri ve pazarlama araştırmaları, tüketici ve endüstriyel pazarların yapısına göre ürün/hizmetleri planlamak ve yönetmek amacıyla küresel dağıtım ve fiyatlandırma; uluslararası bütünleşik iletişimi, satış ve pazarlık etme ve uluslararası pazarlama planlaması vb. konuların istenen becerilerin kazandırılması açısından gereklidir.

Öğretim Yöntemleri

Anlatma, gösterme, uygulatma, karar alma becerisini geliştirmek için takım çalışması-oyun

Kaynaklar

Uluslararası Pazarlama Yönetimi – Prof. Dr. Mehmet Karafakioğlu; Beta,2008 Küresel Pazarlama Yönetimi: Doç Dr. A. Ercan Gegez ve diğerleri: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.İstanbul, 2008 Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri- Doç Dr. A. Ercan Gegez vd.,Der Yayınları,2003 Uluslararası Pazarlama Çevresi: E.Gegez- M.Arslan-E.Cengiz-M.Uydacı, Der Yayınları, 2003 Uluslararası Pazarlama Stratejisi: Frank Bradley, Çev:İçlem Er,Bilim Teknik Yayınevi, 2002 Uluslararası Pazarlama Yönetimi: Sahavet Gürdal-Ruhi Gürdal; Anadolu Ün. Açıköğretim Fak. Yayını, 1994,1996 Uluslararası Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar: Cem Kozlu, İş Bankası Yayını,2007 Uluslararası Pazarlama: Ömer Akad, Etkin Kitabevi, 2005 Uluslararası Pazarlama: Murat Özcan, Türkmen Kitabevi, 2008 Uluslararası Pazarlama: Ferhat Ecer-Murat Canıtez, Gazi Yayınevi,Ankara, 2009 International Marketing. Cateora, P. Papadopoulos, N. Gilly, M. Graham, J. 3rd Canadian Edition. Toronto, ON: McGraw-Hill Ryerson, 2011

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024