MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

İzlence Formu

Ders Adı MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Kod TUIS4238
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi ERDEM ÖZKAN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Müşteri İlişkileri Yönetimi dersinin amacı işletmelerin sürdürülebilirliği için belirleyici olan müşteri odaklı pazarlama yaklaşımının temel ilkeleri, kuramları ve uygulamalarına ilişkin bilgilerin öğrencilere aktarılmasıdır.

İçerik

Bu derste öncelikle müşteri ilişkileri yönetiminin işletmenin pazarlama stratejisi ve kararları içerisindeki yeri ile bu yaklaşımın gelişim süreci incelenecektir. Sonrasında müşteri ilişkileri yönetiminin mimarisi ve müşterilerle sürdürülebilir ilişki geliştirme süreci açıklanacaktır. Bu çerçevede stratejik, operasyonel ve analitik müşteri ilişkileri yönetimi kapsamlı konular, kavramlar, yaklaşımlar ve yöntemler derinlemesine tartışılacaktır. Müşteri belirleme, kazanma ve elde tutmaya yönelik konuların öğrenciler tarafından daha iyi kavranması amacıyla özellikle operasyonel ve analitik müşteri ilişkileri yönetimi kapsamlı konularda örnek uygulamalara yer verilecek ve detaylıca irdelenecektir.

Öğretim Yöntemleri

Ders anlatımı, konu müzakereleri, konu tartışmaları, sunumlar ve projeler bütününden oluşur.

Kaynaklar

- V. Kumar ve Werner Reinartz, Customer Relationship Management: Concept, Strategy, and Tools (3e), Springer, 2018, - Francis Buttle ve Stan Maklan, Customer Relationship Management: Concepts and Technologies (3e), Routhledge, 2015, - Don Peppers ve Martha Rogers, Managing Customer Relationships: A Strategic Framework (2e), Wiley, 2011. - Yavuz Demirel, Müşteri İlişkileri Yönetimi: Teori, Uygulama, Ölçüm (3.bsm), Seçkin, 2017. - Beyza Gültekin ve Üzeyir Kement, Müşteri İlişkileri Yönetimi: Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Nobel, 2018. - Yavuz Odabaşı, Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) (10.bsm), Aura, 2017.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024