Bu dersin temel amacı öğrencilere öğretim materyali tasarlayabilme, hazırlayabilme ve kullanabilme becerilerini kazandırmaktır.
Öğretim analizi, amaçların sınıflandırılması, amaç analizi, öğrenen analizi, içeriği planlama, alıştırmaları ve geribildirimi planlama, değerlendirmeyi planlama, iki boyutlu görsel öğrenme-öğretme araçları, klasik eğitim teknolojileri, modern eğitim teknolojileri, öğretim materyali seçim prosedürü, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme yönetimleri, alanla ilgili geliştirilen materyaller, görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyallerin geliştirilmesi, öğretim materyallerinin ders ortamında kullanım örnekleri.
Sunuş Yoluyla, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap, Anlatım, Gösteri
* Yalın, H.İ. (2006), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara, Nobel Yayıncılık. * İşman, A. (2005), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara, Sempati-Pagem A Yayıncılık. * Sadi, S. (2006), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara, Pagem A Yayıncılık. * Hackbarth, S. (1996). The Educational technology handbook: A comprehensive guide. Process and products for learning. Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications. * Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D., & Smaldino, S. E. (1999). * Instructional media and technologies for learning (Sixth Edition). New York: Macmillan Publishing Company. * Kemp, J. E., & Smellie, D. C. (1994). Planning, producing, and using instructional technologies, (seventh edition). New York, NY: HarperCollins College Publishers.