Öğrenci kişilik hizmetleri içinde rehberliğin fonksiyonunu bilme, farklı rehberlik türlerini tanıyabilme ve öğretmenin rehberlik hizmetlerine ilişkin görevlerini kavrayabilme
Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.
Düz anlatım, Aktif öğrenme, Beyin fırtınası, yaratıcı sorun çözme, yansıtma, vaka çalışması, gözlem, sunuş yoluyla öğretim, işbirlikli öğrenme ya da örnek olay gibi yöntem ve teknikleri, ayrı olarak ya da birlikte kullanılabilir.
İşmen Gazioğlu, E., İlgar, Ş. (2008). Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Rehberlik. Ankara:PegemA Yay.