ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

İzlence Formu

Ders Adı ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II Kod INOG3039
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 2 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Özel Öğretim Yöntemleri II dersi, öğretmen adaylarının yabancı dil öğretim yöntemlerine ilişkin kuramsal bilgilerini sentezleyerek, alanlarında etkili öğretim teknik ve stratejilerine ilişkin bir repertuvar geliştirebilmeleri, öğrenci gereksinimleri, amaç, konu gibi ilgili bileşenleri göz önünde bulundurarak kendi ders planlarını hazırlayabilmeleri, ve farklı yaş ve dil seviyelerindeki öğrenciler için açık ve net amaçlar belirleyip uygun ders planı dizileri yaratabilmelerini sağlayacak uygulama becerilerine dönüştürmeyi amaçlamaktadır.

İçerik

Bu ders, Özel Öğretim Yöntemleri I dersinin devamı niteliğindedir. Ders öncelikli olarak, genelde çağdaş yabancı dil öğretim yöntem ve yaklaşımlarının, özelde ise İletişimsel Yaklaşım ve Görev-Odaklı Dil Öğretme Yaklaşımlarını, karşılaştırmalı bir bakış açısıyla genel bir değerlendirmesi ile başayacaktır. Güncel yabancı dil öğretim yöntem ve yaklaşımlarının başat ilkelerini temel alarak, bu derste öğretmen adaylarının dilbilgisi, kelime bilgisi, dinleme, konuşma, okuma ve yazma olmak üzere temel dil becerilerine dönük etkinlik, görev ve ders planın hazırlama ve değerlendirme becerilerinin gelişebilmesi için muhtelif bakış açıları ve yaklaşımlar sunulur. Bu bağlamda, öğrencilerin farklı öğrenci grupları için uygun yöntem ve teknikleri kullanarak etkili ders planları geliştirebilmelerini sağlayabilmek amacıyla, bu derste ders planlamaya ilişkin farklı kuramsal yaklaşımlar ve temel bileşenleri, yaş, gereksinim, dilsel seviye başta olmak üzere farklı öğrenci profilleri oluşturan ögeler, ve sınıf-içi etkileşimin esasları tüm detayları ile ele alınır. Dersin uygulama boyutu ise öğrencilerin kendi ders planlarını hazırlayıp sunmalarına odaklanır.

Öğretim Yöntemleri

-Kuramsal konu anlatımları ve seminer çalışmaları -Sınıf-içi tartışmalar -Grup çalışmaları -Sunumlar

Kaynaklar

Harmer, J. (2001). The Practice of English Language Teaching. London: Longman. Hyland, K. (2003). Second language writing. Cambridge: Cambridge University Press. Nunan, David. 1989. Designing Tasks for the Communicative Classroom. New York: Cambridge University Press. Scrivener, J. (2005). Learning Teaching: The essential guide to English language teaching. Oxford, UK: Macmillan. Ur, P. (1996). A Course in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press. Willis J., (1996) A framework for Task Based Learning. Italy: Longman. Woodward, Tessa, Planning Lessons and Courses. 2001, Cambridge University Press.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024