Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların eğitiminde duyuşsal hedeflerin farkına varabilme ve bu hedeflere ağırlık veren bir eğitim anlayışı kazanabilme.
Üstünlüğün duygusal yönleri, duygusal ve sosyal uyumları, üstün bireyin benlik kavramı ve geliştirilmesi, üstün bireyin benlik saygısının geliştirilmesi, üstün bireyin kişilik gelişimi, üstün bireyin ahlâki gelişimi, üstün birey ve tutumlar, üstün birey ve motivasyon, üstün bireyin kendini tanımasına yönelik çalışmalar, üstün bireyin duygularını tanımasına yönelik çalışmalar, stresle başa çıkma: fiziksel ve zihinsel.
Düz anlatım, Aktif öğrenme, Beyin fırtınası, yaratıcı sorun çözme, yansıtma, vaka çalışması, gözlem, sunuş yoluyla öğretim, işbirlikli öğrenme ya da örnek olay gibi yöntem ve teknikler, ayrı olarak ya da birlikte kullanılabilir.
?Growing Up Gifted, Barbara Clark. Merrill, an imprint of Prentice Hall, Columbus, Ohio, 1997. ?Creative Teaching of the Gifted. Dorothy Sisk. McGraw-Hill Book Company, London, 1987. ?Stres ve Başaçıkma Yolları. A. Baltaş ve Z. Baltaş. İstanbul, 1986. ? ?Helping Teachers Cope with Stress. A Rational-Emotive Approach,? Bernard, M.E., Joyce, M.R. & Rosewarne, P.M Rational-Emotive Approaches to the Problems of Childhood. Derleyenler: A. Ellis & M.E. Bernard. New York: Plenum Press, New York (Division of Plenum Publishing Corporation), 1983. ?Rational-Emotive Therapy with Children and Adolescents. Theory, Treatment Strategies, Preventative Methods. Bernard, M.E. & Joyce, M.R. New York: A Wiley-Interscience Publication, 1984. ?Duygusal Gerilimle Baş Edebilme. K. Özer. İstanbul: Varlık Yayınları A.Ş., 1993. ?Guiding the Gifted Child. A Practical Source for Parents and Teachers. James T. Webb, Elizabeth A. Meckstroth ve Stephanie S. Tolan. Gifted Psychology Press, Scotsdale, AZ, 1994.