Üstün Zekalılara ve Yeteneklilere Hayat ve Sosyal Bilgiler öğretimi ile ilgili temel ilke ve kavramları bilme ve uygulama.
Milli eğitimin iyi vatandaş yetiştirmeye yönelik hedefleri, ilköğretim I. kademede (1-5 sınıflar) vatandaşlık eğitimi, hayat bilgisi ve sosyal bilgiler programlarının incelenmesi, hayat bilgisi ve sosyal bilgiler derslerinin öğretimine etki eden psikolojik etkenler, hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersinde yararlanılacak araç-gereçler, öğretim araç-gereçlerinin geliştirilmesi. Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeyi sağlayan öğrenme modelleri, yaklaşımları ve yöntemlerinin teorisi ve öğrenme öğretme etkinliklerinin mikro öğretimle öğretmen adaylarına kazandırılması. Aşamalı sınıflamaya uygun hedef ve davranış yazma, yıllık-ünite-günlük ders plânlarını yapma; öğretme, öğrenme, düşünme ve performansın değerlendirilmesi.
Anlatım, soru-cevap, tartışma, sunuş yoluyla öğretim, buluş yoluyla öğretim, öğrenci ürün dosyası oluşturma
Açıkgöz, K. Ü. (2004). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. Öztürk, C. ve Dilek, D. (Ed.). (2007). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi:Yapılandırmacı Bir Yaklaşım. Ankara: PegemA Yayıncılık. MEB. (2005). İlköğretim Hayat Bilgisi Programı (1. 2. 3. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi. Sönmez, V. (1999). Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu. İstanbul: Millî Eğitim Basımevi.