Sosyal bilimler ve eğitim bilimlerinde nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini anlamak ve bu araştırma yöntemlerini değerlendirme becerisi kazanmak.
Bilim tanımı, içeriği, ilkeleri, özellikleri, çeşitleri, bilimlerin ortak ve birbirinden ayrılan özellikleri, araştırma tanımı, araştırmanın bilim etkinliğinde ve hayatımızdaki yeri ve önemi, yöntem tanımı, temel kavramlar (olay, olgu, bilgi, mutlak, varsayım, doğru, yanlış, sorun, çözüm v.b.), bilimsel araştırmanın ilke ve özellikleri, nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, araştırma örnekleri, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri, verilerin kaydedilmesi, irdelenmesi, yorumlanması ve raporlaştırılıp kullanılması.
Anlatım, kaynak bilgisi paylaşımı, sorgulama, eleştirel düşünme, kaynak tarama, bilgi derleme, yazılı ve sözlü sunum.
Catherine Dawson (2015). Araştırma Yöntemlerine Giriş (Çev. Asım Arı). Konya: Eğitim Yayınevi.