Herkesin matematik-okur yazarı olmasının amaçlandığı Matematik Eğitimi programında yapılandırmacı yaklaşımı esas alacak şekilde, matematik ders kitaplarının nasıl olması gerektiği konusunda öğretmen adaylarını yetiştirmek.
MEB tarafından onaylanmış matematik ders kitaplarının ve öğretim programlarının eleştirel bir bakış açısıyla incelenmesi; kitapların içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, öğretimde kullanım kolaylığı vb açılardan incelenmesi.
Sunuş yolu ile öğretim, düz anlatım, tartışma, grup çalışması, soru-cevap
Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Duman, T., Karakaya, N., Çakmak, M., Eray, M., Özkan, M., Nobel Yayıncılık, 2001, Ankara. Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Kılıç, A., Seven,S.,Pegem A Yayıncılık, 2007, Ankara.