Farklı Almanca ileri düzey okuma metinlerinden yola çıkarak okuma öncesinde, esnasında ve sonrasında yer alan alıştırmaların uygulanması ve yeni alıştırmalar oluşturulması. Yazılı müzakere metinlerinin temelini oluşturan adımların belirlenmesi, giriş, gelişme ve sonuç bölümlerin çalışılması ve uygulanması.
Almanca kitap okuma, anlama, yorumlama becerisi, uzun metinlerde okuma teknikleri, okunan metin bağlamında özetleme, yazılı ve sözlü yorumlama, görüş bildirme
Toplu sınıf çalışmaları, grup çalışmaları ve ikili çalışmalar
Ders notu düzenlenmiştir. Westhoff, Gerard (1997): Fertigkeit Lesen, Fernstudieneinheit 17, Goethe-Institut,München. Westhoff, Gerard (1987): Didaktik des Leseverstehens. Max Hueber Verlag. München. Saatweber Baur Dorothee/Stephan Günter (1998): Training Aufsatz: Argumentieren,Erörtern.