Öğretmenlik mesleğinin farklı görev ve işleyişini, okulun örgüt yapısını ve okul toplum ilişkisini tanıtmak.
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.
Gözlem, araştırma, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası, gösterip yaptırma, rapor yazma.
Demircioğlu, İ. H. (2008). Okul deneyimi ve öğretmenlik Uygulaması. Ankara: Anı Yayıncılık. Demirtaş, H., Güneş, H. (2004). Okul Deneyimi I-II. Ankara: Anı Yayıncılık. Efe, R. (2008). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Ankara: Anı Yayıncılık. Selçuk, Z. (2001). Okul deneyimi ve Uygulama.Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Okul Deneyimi Dosyası, İstanbul üniversitesi Hasan ali Yücel eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı