EĞİTİME GİRİŞ

İzlence Formu

Ders Adı EĞİTİME GİRİŞ Kod BÖMB1101
Kredi 2 AKTS 3
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Öğr. Gör. Dr. NESLİHAN FİLİZ
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini, değerlerini, ilke ve kurallarını kavrayabilme, eğitimin kavram ve ilkelerini kavrayabilme, Türk Eğitim sisteminin tanıma ve diğer sistemlerle karşılaştırabilme, eğitimin sosyal, psikolojik, felsefi, siyasal ve tarihsel temellerini kavrayabilme ve eğitim kurumu ile diğer kurumların ilişkisini analiz edebilme ve değerlendirilebilme, eğitim sorunlarını tanıma, analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisini kazanabilme

İçerik

Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler

Öğretim Yöntemleri

Sunuş Yoluyla, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap, Anlatım, Gösteri

Kaynaklar

Akyüz, Y. (2004) Türk Eğitim Tarihi. Başaran, İ.E.Türk Eğitim Sistemi Erdoğan, İ.(1998) Çağdaş Eğitim Sistemleri. İstanbul:Sistem Yayınları. Sönmez, V. (Ed) (2009) Eğitim Bilimine Giriş. İstanbul:Anı Yayıncılık. Sönmez, V. (2003) Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık. www.meb.gov.tr

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024