YENİ MEDYA

İzlence Formu

Ders Adı YENİ MEDYA Kod MİUE1002
Kredi 4 AKTS 6
Z/S Zorunlu Teorik Saat 4
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. ÖZGÜ YOLCU
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Öğrencilerin iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle medya sektöründe meydana gelen değişiklikleri anlaması ve medya sektöründe çalışmaya başladığında karşılaşabileceği sorunlara etkili çözümler üretebilmesi için gereken genel kültüre sahip olması. Öğrenciler dersi tamamladıklarında yeni medyanın ne anlama geldiğini, iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle medya sektöründe hangi değişikliklerin meydana geldiğini, medya sektörünün hangi yeni olanaklara sahip olduğunu, medya sektöründe çalışanların Yeni Medya ile birlikte hangi yeni sorumluluklara sahip olduğunu öğrenmiş olacaklardır.

İçerik

Yeni Medya Dersinin içeriğinde şunlar yer alacaktır: İnternet kullanım oranları ve internetin kullanılma amacı, Yeni Medya kavramı ve yeni medyanın özellikleri, Etkileşim, Yöndeşme (Yakınsama) ve Yeni Ekonomi, Yeni Medyanın teknolojik temelleri , Telekomünikasyon altyapısı, Sayısal Yayıncılık, IPTV ve İnternet TV, Kurumsal Web Siteleri, Bloglar , RSS ve Podcasting, Sosyal Medya ve Sosyal Medyanın Özellikleri, Sosyal Medya Çeşitleri, İnternet ve Haber Medyası, Yurttaş Gazeteciliği ve Yeni Medyada ortaya çıkan Etik Sorunlar, Bilgi Toplumu ve Sayısal Uçurum.

Öğretim Yöntemleri

Öğrenciler dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanmış ve sisteme önceden yüklenmiş olan ders notlarını incelemiş olarak derse katılır. Canlı ders slayt eşliğinde gerçekleştirilir. Konular dersin öğretim üyesi tarafından güncel örnekler verilerek anlatılır. Öğrencilerin, derste öğretim üyesi tarafından verilen temel bilgiler ve güncel örneklere dayanarak konu hakkında kendi fikirlerini oluşturmaları ve ders ortamında paylaşmaları beklenir. Öğretim üyesi veya öğrenciler tarafından sorulan sorular aracılığıyla öğrencilerin kendi yorumlarını yapmaları ve kendi bakış açılarını ortaya koymaları için uygun ortam yaratılmaya çalışılır.

Kaynaklar

Haluk Geray, "İletişim ve Teknoloji: Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları", Ütopya Yayınevi, 202, Ankara. Manuel Castells, "Ağ Toplumunun Yükselişi Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür 1. Cilt", İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul. Nilüfer Timisi, "Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi", Ankara. Nurcan Törenli, "Bilişim Teknolojileri Temelinde Haber Medyasının Yeniden Biçimlenişi: Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı", Bilim ve Sanat Yayınları, 2005, Ankara. Özgü Yolcu, "Gazetelerin Basılı Sürümlerindeki Fotoğrafların Online Sürümlerindeki Fotoğraflarla Karşılaştırılması: Cinsiyet ve Mesleki Temsil Açısından", İÜ İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, ISSN 1302-633X, Sayı:40, 2011, ss: 143-162. Özgü Yolcu, "Gazetelere Ait İnternet Sitelerinde Değişim Süreci: www.milliyet.com.tr Örneği", İÜ İletişim Fakültesi Dergisi, ISSN 1302-633X, Sayı:35, 2009, ss: 137-150.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024