REKLAM YAZARLIĞI

İzlence Formu

Ders Adı REKLAM YAZARLIĞI Kod HILT3118
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. SEDA MENGÜ
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Reklam kampanyasının ne olduğu ve nasıl hazırlandığı, reklamı yapılacak konunun tespiti ve ayrıntıların belirlenmesi; reklam stratejisinin saptanması, stratejiye uygun reklam objektifinin konuşulması ve son haline getirme çalışmaları; reklamlar için yaratıcı fikrin tasarlanması ve hazırlanma süreci; reklamda metin yazma aşamaları, başlık, sloganı yazma çalışmaları; televizyon reklamlarının hazırlanma aşamaları, televizyon reklamları için story-board hazırlanması, radyo/açık hava reklamlarının hazırlanması ve reklam kampanyalarının sunuluşu konuları örnek çalışmalarla desteklenerek aktarılmaktadır.

İçerik

Reklamcılık Mesleği toplumun, insanın anlaşılabilmesi, anlamlandırılması ve yönlendirilmesi bağlamında oldukça önemli bir iletişim yönetimidir. Bu mesleğin amaç, işlev ve uygulama alanlarının bilinmesi ve bilinçli stratejilerle uygulanabilmesi açısından oldukça gereklidir. Reklamcılık mesleğinin ve bu kapsamda reklamda metin yazarlığının teknik ve kuramsal alanları anlatılmaktadır.

Öğretim Yöntemleri

e-Ders Kitabı, e-Ders Sunumu, Ders Videosu

Kaynaklar

Müge Elden, Şimdi Reklamlar Müge Elden, Reklam Yazarlığı Reklam, araştırma ve kuramları, Bengü Çolakoğlu Reklamın Şifresini kırmak Reklam çözümlemeleri, Rengin Küçükerdoğan

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024