İLKOKUL ÇAĞINDAKİ ÇOCUKTA ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ

İzlence Formu

Ders Adı İLKOKUL ÇAĞINDAKİ ÇOCUKTA ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ Kod SINO9016
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi GÜLŞAH BATDAL KARADUMAN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Öğrencileri, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, sorun çözme, karar verme ve üst biliş gibi çeşitli düşünme biçimleri hakkında bilgilendirmek, beceri kazandırmak ve ilerideki mesleki yaşamlarında çeşitli derslerdeki üniteleri işlerken sınıftaki öğrencilerine de bu becerileri öğretebilecek bir düzeye ulaştırmaktır.

İçerik

Düşünen bir sınıf yaratma; Düşünmeyi öğretme yöntemleri; Düşünme nedir?; Basit düzeyli düşünme; Karmaşık düzeyli düşünme; Eleştirel düşünme (Tümevarım düşünme becerileri, Tümdengelim düşünme becerileri, Değerlendirici düşünme becerileri) Yaratıcı düşünme: yaratıcılığın çeşitli bilim adamlarına göre tanımı; Yaratıcılığın önemi; Yaratıcılıkla ilgili genel bilgiler; Çeşitli bilim adamlarına göre yaratıcılık süreci; Yaratıcılığın gelişimi; Yaşam boyunca yaratıcılığın gelişimiyle ile ilgili modeller; Yaratıcı kişilik özellikleri; Yaratıcı kişilik ile ilgili araştırmalar. Yaratıcılığı geliştiren tekniklerin tanıtılması ve uygulamaların yaptırılması: Beyin fırtınası, Yaratıcı Sorun Çözme, Geleceğe Yönelik Sorun Çözme tekniği vb.; Diğer düşünce becerilerini geliştirici teknik ve programların tanıtılması ve üniteler işlenirken bunların kullanılmasına ilişkin çalışmaların yaptırılması: Gardner'ın Çoklu Zekası; Akıl Haritası; Dönüşümlü Düşünme Programları, Stratejik Düşünme, Yargısal Düşünme, SCAMPER tekniği, De Bono'nun 6 Düşünme Şapka Tekniği vb.

Öğretim Yöntemleri

Buluş Yoluyla Öğrenme, Araştırma-İnceleme Yoluyla Eğitim Stratejisi, Düz Anlatım, Küçük-Büyük Grup Tartışma Tekniği, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap.

Kaynaklar

Robinson, K. (2003). Yaratıcılık Aklın Sınırlarını Aşmak. İstanbul: Kitap Yayınevi Sungur, N. (1997). Yaratıcı Düşünce. İstanbul: Evrim Yayınevi. Sungur, N. (2001). Yaratıcı Okul Düşünen Sınıflar. İstanbul: Evrim Yayınevi. De Bono, E. (1997). .Altı Şapkalı Düşünme Tekniği. 1985. Çev. Ercan Tuzcular. İstanbul: Remzi Kitapevi. De Bono, E. (1970). Lateral Thinking. London: Penguin Books . De Bono, E. (1986). De Bono's Thinking Course. Edward de Bono. Tucson, AZ.: Zephyr Press. De Bono, E. (1986) Cort Thinking Teacher's Notes, Creativity. Macmillan/McGraw-Hill Feuerstein, R. (1990). The theory of structural cognitive modifiability,? Learning and thinking styles: Classroom interaction. Derleyen: B. Pressesisen. Washington, DC: National Education Association, ss. 68-134. Fisher, A. (2004). Critical Thinking: An Introduction. Cambrdige University Pres, Cambridge. Gary A. Woditsch & John Schmittroth (1991). The Thoughtful Teacher's Guide to Thinking Skills. London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. Paul, W. R. (1995). Critical Thinking. Foundation for Critical Thinking, CA.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024