Ders Adı | KARŞILAŞTIRMALI ÖĞRENME KURAMLARI | Kod | SINO7761 |
Kredi | 3 | AKTS | 8 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Öğr. Gör. Dr. HÜLYA YILDIZLI |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu derste öğrencilere öğrenme ve öğretme kuramları ile ilgili detaylı bilgilendirmeler sağlanacaktır. Bu öğrenme kuramları ile ilgili yapılan çalışmalar incelenecektir. Ayrıca öğrenme ve öğretme kuramları birbirleri ile karşılaştırılarak kuramsal olarak farklılıklar belirlenecektir.
Ders; Temel kavramlar, öğrenme kuramları ve eğitime yansımaları. Davranışçı öğrenme, Bilişsel kuramlar, Sosyo-Bilişsel öğrenme kuramları, Hümanist kuramlar, Nörofizyolojik öğrenme kuramı. Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı, Kuramların karşılaştırılması konularından oluşmaktadır.
Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi, probleme dayalı öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, işbirliğine dayalı öğrenme, üst-bilişsel öğrenme stratejileri, yazılım destekli haritalandırma teknikleri
Kaya, Alim ve diğerleri (2009). Eğitim Psikolojisi, 3.Baskı, Pegem A Yay., Ankara Morgan, Cliford T. Psikolojiye Giriş. Hacettepe Üniversitesi yayınları. Atkinson, Rita L. Psikolojiye Giriş. Arkadaş yayınlar, Ankara. Senemoğlu, Nuray (2006). Gelişim Öğrenme ve Öğretim -Kuramdan Uygulamaya, Gazi Kitabevi yayınlar, Ankara. Ulusoy, Ayten vd. Gelişim ve Öğrenme. Anı yayıncılık, Ankara. Yeşilyaprak, Binnur (Ed.)(2011). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Pegem Akademi yayınları, 20. Baskı,Ankara. Oral, Behçet (Ed.)(2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Pegem Akademi yayınları, Ankara Schunf, H.Dale (2010). Çev. Muzaffer Şahin, Öğrenme Teorileri Eğitimsel Bir Bakışla, Nobel Yayın Dağ. Ankara Philips, D.C ve Soltis C.F. (2005). Öğrenme:Perspektifler, Nobel Yayın Dağ. Ankara.