Ders Adı | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERDE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ | Kod | OZYE9013 |
Kredi | 3 | AKTS | 7 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi SEZEN CAMCI ERDOĞAN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Özel yetenekli öğrencilerin fen bilimleri eğitiminde kullanılan strateji, yöntem ve güncel konuları incelemektir.
Özel yetenekli öğrencilerin Fen Bilimleri eğitimi açısından öne çıkan özellikleri doğrultusunda, özel yetenekli öğrenciler için Fen Bilimleri eğitimi nasıl yapılandırılacağı. Fen Bilimleri alanında özel yetenekli öğrenciler için eğitim nasıl farklılaştırılmalıdır, nelere dikkat edilmelidir. Fen Bilimleri eğitiminde açık uçlu, yapılandırılmamış problem durumları ile çalışmak özel yetenekli öğrenciler için neden önemlidir?
Tartışma, işbirlikli öğrenme, sunum, alanyazın taraması.
Taber, K. S. (Ed.). (2007). Science education for gifted learners. Routledge. Hadzigeorgiou, Y. (2016). Imaginative science education. Springer. Tomlinson, C. A., & Allan, S. D. (2000). Leadership for differentiating schools & classrooms. Ascd.