ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERDE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

İzlence Formu

Ders Adı ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERDE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ Kod OZYE9013
Kredi 3 AKTS 7
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi SEZEN CAMCI ERDOĞAN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Özel yetenekli öğrencilerin fen bilimleri eğitiminde kullanılan strateji, yöntem ve güncel konuları incelemektir.

İçerik

Özel yetenekli öğrencilerin Fen Bilimleri eğitimi açısından öne çıkan özellikleri doğrultusunda, özel yetenekli öğrenciler için Fen Bilimleri eğitimi nasıl yapılandırılacağı. Fen Bilimleri alanında özel yetenekli öğrenciler için eğitim nasıl farklılaştırılmalıdır, nelere dikkat edilmelidir. Fen Bilimleri eğitiminde açık uçlu, yapılandırılmamış problem durumları ile çalışmak özel yetenekli öğrenciler için neden önemlidir?

Öğretim Yöntemleri

Tartışma, işbirlikli öğrenme, sunum, alanyazın taraması.

Kaynaklar

Taber, K. S. (Ed.). (2007). Science education for gifted learners. Routledge. Hadzigeorgiou, Y. (2016). Imaginative science education. Springer. Tomlinson, C. A., & Allan, S. D. (2000). Leadership for differentiating schools & classrooms. Ascd.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024