Ders Adı | BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ | Kod | OZYE7000 |
Kredi | 3 | AKTS | 8 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Doç. Dr. SERAP EMİR |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bilimsel araştırma süreci ve yöntemleri hakkında bilgi edinmelerini sağlamak, bilimsel araştırmaları analiz etmek ve değerlendirme becerilerini geliştirmek,nicel veri toplama, analiz etme, değerlendirme tekniklerini öğrenmelerine ve araştırma önerisi hazırlama becerisini kazanılmasına katkı sağlamaktır.
Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramlar, ilkeler ve etik; nitel ve nicel araştırma yöntem ve modelleri; bilimsel yöntemin aşamaları; araştırma süreci: problemin tanımlanması, evren ve örneklem, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulgular, yorum, tartışma, sonuç ve öneriler.
İşbirliğine dayalı öğrenme; Probleme dayalı öğrenme; Proje temelli öğrenme;, Sunuş yoluyla öğretme; Buluş Yoluyla Öğretme, Soru-cevap, Küçük grup çalışması, Saha çalışması
1. Balcı, A.(2005) Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara; Pegem A Yayınları. 2. Karasar, N.(2007) Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. (19. Baski) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 3. Büyüköztürk, S., Çakmak, E. K., Akgün, O. E., Karadeniz, S., & Demirel, F.(2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri.(5. Baskı) .Ankara: PegemA. 4. Yıldırım, A., & Simsek, H.(2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri .(6. Baskı) Ankara: Seçkin. 5. Lodico, M. G., Spauldind, D. T. Ve Voegtle, K. H. (2006). Methods in Educational Research from Theory to Practice, San Francisco, CA: Wiley İmprint. 6. Gay, L. R., Mills, G. E., & Airasian, P. (2006). Educational research: Competencies for analysis and applications (8th Ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall 7. Bogdan, R. C., & Biklen, S. K. (1998). Qualitative research for education: An introduction to theory and methods. (3rd Ed.). Needham Heights, MA: Allyn & Bacon. 8. Cropley, A, (2002), Çualitlve research methods: An ıntroduction for students of psychology and education. University of Latvia: Zinatne 9. Johnson, B. & Chıistenscn, L.B. (2004). Educational research: quantltatiue, quaHtatiüe, and mixed approaches. Second edition. NewJersey Allyn & Bacon