ÇAĞDAŞ ELEŞTİRİ KURAMLARI II

İzlence Formu

Ders Adı ÇAĞDAŞ ELEŞTİRİ KURAMLARI II Kod TIED4082
Kredi 4 AKTS 8
Z/S Zorunlu Teorik Saat 4
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. FAKİYE ÖZSOYSAL
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Oyun metinlerini farklı eleştiri ve çözümleme yöntemleriyle ele alabilmeleri, oyunlardaki düşünsel çerçevenin kurgulanma biçimlerini, oyunların okura ve izleyiciye yönelik tasarımlarını bulgulamaları ve yapısöküm yöntemini metinlere uygulayabilmeleri amaçlanmaktadır.

İçerik

Ders, okur-metin ilişkisi ve yapısalcılık sonrası edebiyat eleştirisinin postkolonyal eleştiri, yapısöküm vb. tiyatro metinlerine uygulanması üzerine odaklanmaktadır. Oyun yazarlarının tasarımlarının bulgulanması, tasarımın içerdiği gizli içselleştirilmiş söylemlerin çıkarılması metin analizlerinde uygulanacak yapısöküm yöntemiyle gerçekleşecektir. Böylece öğrencinin farklı eleştiri ve çözümleme yöntemlerini öğrenerek farklı yorumlama olanaklarına açılması sağlanacaktır.

Öğretim Yöntemleri

Metin çözümlemelerinde yorumbilimsel yöntem, alımlama estetiği, yapısöküm ve feminist eleştiri yöntemleri esas alınmaktadır.

Kaynaklar

KURAMSAL KİTAPLAR M.FOUCAULT- SEÇME YAZILAR 2 VE 3, AYRINTI YAY. TERRY EAGLETON, İDEOLOJİ, AYRINTI YAY TERRY EAGLETON, WILLIAM SHAKESPEARE, BOĞAZİÇİ ÜNV. YAY. TERRY EAGLETON- EDEBİYAT KURAMI, AYRINTI Y. ANIA LOOMBA-KOLONYALİZM, POSTKOLONYALİZM, AYRINTI YAY. MADAN SARUP- POSTYAPISALCILIK VE POSTMODERNİZM, ARK Y. LOUIS ALTHUSSER- İDEOLOJİ VE DEVLETİN İDEOLOJİK AYGITLARI, İLETİŞİM Y. ZEYNEP SAYIN- KÖTÜLÜK, TEKİLCİLİK, POSTMODERNİZM, MİTOS Y. FAKİYE ÖZSOYSAL- TİYATRO METİNLERİNDE ALIMLAMA VE METİN STRATEJİLERİ F.Fanon- Beyaz Maske Siyah Yüz OYUNLAR TOM STOPPARD-ROSENCRANTZ VE GUİLDENSTERN ÖLDÜLER- TOPLU OYUNLARI 1 DOST KİTABEVİ H.MÜLLER- HAMLET MAKİNASI J.GENET- ZENCİLER J.GENET-PARAVANLAR Kofi Kwahule- Bira Fabrikası Derek Walcott- Maymundağı Rüyası Cherrie Moraga - Aç Kadın-Meksikalı Medea Wole Soyinka- Euripides'in Bakkhaları

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024