ARŞİV KURUMLARINDA TANITIMSAL PAZARLAMA

İzlence Formu

Ders Adı ARŞİV KURUMLARINDA TANITIMSAL PAZARLAMA Kod BIBE9054
Kredi 3 AKTS 7
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. İSHAK KESKİN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Arşiv kurumlarında pazarlama yöntemlerinin öğrenilmesi

İçerik

Pazarlama: Kavramlar, tanımlar ve stratejiler, Pazarlama karması, Pazarlama iletişimi, pazarlama araştırması ve halkla ilişkiler, Hizmet işletmelerinde pazarlama , Kâr amacı gütmeyen işletmelerde tanıtımsal pazarlama , Bilgi kurumlarında hizmetin (bilginin / belgelerin), ürünün ve yönetimin tanıtımsal pazarlanması , Arşiv kurumlarında hizmet, ürün ve yönetim pazarlaması ve araştırması , Arşivlerde halkla ilişkiler, Arşiv kurumlarında tanıtımsal pazarlama iletişimi ve stratejileri , Arşiv kurumlarında destek sağlama, dışa açılma ve kamuoyunu bilinçlendirme , Arşiv kurumlarında kullanıcı grupları / dış paydaş , Arşiv kurumlarının kamuoyunda kabulü , Arşiv kurumlarında tanıtımsal pazarlama uygulamaları , Tanıtımsal pazarlamanın fayda analizi

Öğretim Yöntemleri

Düz Anlatım, Tartışma, Soru-cevap

Kaynaklar

Kaynakça İlgili kaynakça Al, Umut, “Üniversite Kütüphanelerinde Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması: Beytepe Merkez Kütüphanesi Örneği“, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Haziran 2002. Al, Umut, “Üniversite Kütüphanelerinde Bilgi Hizmetlerinin Internet Aracılığıyla Pazarlanması”, Bilgi Dünyası, 3(1): 1-11, Nisan 2002. Al, Umut, “Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması”, Bilkent'te Kütüphanecilik Seminerleri kapsamında yapılan sunum. 19 Nisan 2012, Bilkent Üniversitesi, Ankara. Ataman, Bekir Kemal, “Arşivler Yoluyla Kültür Turizmi”, Türk Dünyası Araştırmaları Dergisi, Sayı: 63 (Aralık 1989), 177-183. Ataman, Bekir Kemal, “Arşivler ve Halkla İlişkiler”, Bilgi Yönetimi: Akademik Yaklaşımlar, Berat Bir Bayraktar (Haz.), İstanbul: Beta Yayınları, 2006, s. 205-223. Berche, Claire, “The Popular Use of Archives”, Modern Archives Administration and Records Management: A RAMP Reader, Peter Walne (Ed.), Paris: UNESCO, 1985, s. 393-408. Carter, David, “Virtual Archives at the Pru: Developing On-line Resources at Prudential plc”, ARC, (May 2003), s. 12-13. Barton, Keith C., “Primary Sources in History: Breaking through the Myths”, Teaching History, 86/10 (June 2005), s. 745-753. Dearstyne, Bruce, Arşivsel Girişim: Modern Arşivcilik İlkeleri, Uygulamaları ve Teknikleri, Mustafa Akbulut ve Ahmet Oğuz İcimsoy (Çev.), İstanbul, 2001. Franz, Eckhart G. Archives and Education: A RAMP Study with Guidelines, Paris: UNESCO, 1986. Freeman, Elsie [Freivogel], “Education Programs: Outreach as an Administrative Function”, A Modern Archives Reader, Maygene F. Daniels and Timothy Walch (Eds.), Washington D.C.: National Archives and Records Service, 1984, s. 281-288. Furat, Mehmet Fahri ve İshak Keskin, “Arşiv Sergileri ve Planlama Süreci Hakkında Kısa Bir Değerlendirme”, Arşiv Emektarlarına Armağan, Nizamettin Oğuz ve İshak Keskin (Haz.), İstanbul: Türk Edebiyatı Vakfı, 2013, s. 199-212. Gençtürk, E., Karakaş, F., “Kar Amaçsız Kuruluşlarda Hizmet Kalitesinin Ölçülmesi ve Müşteri Odaklılık: Bir Kütüphane Uygulaması”, Pazarlama Dünyası Dergisi, Mart-Nisan, 2002, s. Karakaş, Sekine, “Üniversite Kütüphanesinde Bir Pazarlama Aracı Olarak Hizmet Kalitesi Araştırması”, Türk Kütüphaneciliği, 13/3, 1999, s. 207-222. Keskin, İshak, Arşivlerin Eğitim ve Kültür Hizmetleri, İstanbul: Türk Edebiyat Vakfı, 2014. Konya, Ümit, “Araştırma Kütüphanelerinde Hizmet Tanıtımı Çalışmaları ve Almanya Örneği”, Konya, Ümit, Bilgi Pazarlaması Ve Kütüphaneler. S. 162-170. Kutluoğlu, Ziya, “Üniversite Kütüphanelerinde Pazarlama: Başkent Kütüphanesi Örneği”, 2007, Hacettepe Sempozyumu, s. 281-283. Kutluoğlu, Ziya, Üniversite Kütüphanelerinde Pazarlama: Başkent Kütüphanesi Örneği, yüksek lisans tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007. Malkmus, Doris J., “Primary Source Research and the Undergraduate: A Transforming Landscape”, Journal of Archival Organization, 6/1-2 (2008), s. 47-70. Miller, J. Wesley, “The Wealth of Insurance Archives”, Journal of the American Society of Chartered Life Underwriters / CLU and Chartered Financial Consultants / ChFC, XLII/3 (1988), s. 82-85. Mooney, Philip F., “Modest Proposals: Marketing Ideas for the Expansionist Archives”, Advocating Archives: An Introduction to Public Relations for Archivists, Elsie Freeman Finch (Ed.), London: Scarecrow Press, 1994, s. 55-64. Osborne, Ken, “Archives in the Classroom”, Archivaria, 23 (Winter 1986-1987), s. 16-40. Pederson, Ann, “User Education and Public Relations”, Keeping Archives, 2nd edition, Judith Ellis (Ed.), Sydney: Australian Society of Archivists, 1993, s. 313-349. Smith, Wilfred I., “Archives and Public Relations”, Modern Archives Administration and Records Management: A RAMP Reader, Peter Walne (Ed.), Paris: UNESCO, 1980, s. 421-426. Smith, Wilfred I., “Archives and Culture: An Essay”, Modern Archives Administration and Records Management: A RAMP Readers, Peter Walne (Ed.), Paris: UNESCO, 1985, s. 427-441. Turton, Alison, “Public Relations Uses of Business Archives”, Business Archives, Alison Turton (Ed.), Oxford: Butterworth-Heinemann, 1991, s. 408-436. Weir, Christopher, “The Marketing Context. Outreach: Luxury or Necessity?”, Journal of the Society of Archivists, 25/1 (2004), s. 71-77. İlişkili Kaynaklar Ayyıldız, H. (1993), “Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda Pazarlama Faaliyetleri ve Bir Belediye Örneği”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Ünv. SBE, İstanbul. Bulut, Erkan, Pazarlama İletişiminde Yeni Yaklaşımlar Kapsamında Sosyal Medya Uygulamaları ve Etkili Kampanya Örnekleri, yüksek lisans tezi, İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012. Garih, Ü. (2001), Pazarlama, Tanıtım ve Halkla İlişkiler, İstanbul: Hayat Yayıncılık. İnal, M. E.; Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda Pazarlama Planlaması ve Üniversiteler Üzerine Bir Araştırma, yayınlanmamış doktora tezi, İstanbul: Marmara Ünv. Sosyal Bil. Enst., 1998. İnal, M. E., “Kar Amacı Gütmeyen Örgütler ve Pazarlama”, Pazarlama Dünyası, 14/82 (Temmuz- Ağustos 2000), ss. 48-50. İnal, M. Emin ve D. Mehmet Biçkes, “Kar Amaçsiz Kuruluşlarin Sorunlarinin Çözümünde Pazar Yönlülük Teorisi”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı 26, Ocak – Haziran 2006, 21 s. Jefkins, Frank, Public Relations, 3. edition, London: Pitman, 1988. Keskin, Savaş ve Nural İmik Tanyıldızı, “Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Kullanımı: Türkiye’deki GSM Operatörlerinin Facebook Performansları Üzerine Bir İnceleme”, E-Journal of Intermedia, 2015/2(2), s. 460- 480. Öncül, M. Sadık, Mustafa GÜLMEZ “Hizmet İşletmelerinde Müşteri Memnuniyeti (Cumhuriyet Üniversitesi Personelinin Sivas İli Otomobil Yetkili Servislerine İlişkin Algılamaları), Pazarlama Dünyası, Mayıs-Haziran 2003, Yıl 17, sayı 3, ss: 48-58. Pazarlamaya Giriş Tüzün, İpek Kalemci ve Tulay Korkmaz Devrani, “Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri-Calışan Etkileşimi Üzerine Bir Araştırma”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Bf Derg‹Sy, Ekim 2008, 3(2), 13-24. Uslu, Aypar T. ve Mehmet Marangoz, “Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda Sosyal Pazarlama ve Çevre Gönüllü Kuruluşlara Yönelik Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 10, Sayı:1, 2008, s. 109-137. Uzun, C, “Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda Güven Sorunu ve Halkla İlişkiler Desteği”, Pazarlama Dünyası Dergisi, s. 14/2 (Mart-Nisan 2000), s. Yaman, Pelin, “Kurumsal Pazarlama Bağlamında, Pazarlamada Bütünleşik Bir Yapının Kurulmasının Önemi: Kurumsal Markalaşma Süreci ve Entegre İletişim Yönetimi”,

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024