KÜTÜPHANE VE BİLGİ BİLİMLERİ: KURAMSAL TEMELLER

İzlence Formu

Ders Adı KÜTÜPHANE VE BİLGİ BİLİMLERİ: KURAMSAL TEMELLER Kod BIBE9031
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. HÜLYA DİLEK KAYAOĞLU
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı Kütüphane ve Bilgi Bilimlerinin kuramsal yapısını ve sorunlarını incelemektir. Ayrıca, bu alanının bibliyografya, dokümantasyon, enformasyon bilimi, belge yönetimi gibi alanlarla ilişkisi de irdelenmektedir.

İçerik

Kütüphane ve Bilgi Bilimlerinin kuramsal ve felsefi sorunları incelemektir.

Öğretim Yöntemleri

Sunum, soru cevap

Kaynaklar

Kısa Liste Buckland, M. K. (2012) What kind of science can information science be?, Journal of the American Society for Information Science and Technology, 63(1), 1–7. Buckland, Michael K. (1996). “Documentation, Information Science, and Library Science in the U.S.A.” Information Processing and Management 32 : 63–76.ÖZELLİKLE “What was the "information science versus library science" argument about?” Dilek, Hülya. (1991). Kütüphane Biliminin Kapsamı ve Türkiye’de Durum. İstanbul: Türk Kütüphaneciler Derneği İstanbul Şubesi. Hjorland,Birger. (2000). Library and information science: practice, theory, and philosophical basis Information Processing & Management, Vol. 36, No. 3. (May), pp. 501-531. Shera, Jesse H. (1968). “Of Librarianship, Documentation and Information Science.” UNESCO Bulletin for Libraries 22: 58–65. Vakkari, Pertti. (1994). “Library and Information Science: Its Content and Scope.” In Advances in Librarianship: Volume 18, edited by I. P. Godden, pp. 1–55. San Diego, CA: Academic Press, 1994. Ingwersen, Peter. (1992) “Information and Information Science in Context.” Libri 42 : 99–135. Rayward, W. B. (1985) Library and information science: an historical perspective, Journal of Library History, 20(2), 120–36. Saracevic, Tefko.1999 “Information Science.” Journal of the American Society for Information Science 50 : 1051–63. Yontar,Aysel. (2004). "Türkiye'de Kütüphane ve Enformasyon Bilimi Teorisi: Temel Sorunlar" . Kütüphaneciliğin Destanı Uluslararası Sempozyumu 21-24 Ekim 2004, Bildiriler. haz. Sacit Arslantekin ve Fahrettin Özdemirci, Ankara: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü, 2004, s.14-30 Yontar,A. (2000). “Türkiye’de Kütüphane ve Enformasyon Biliminin Bilişsel Kurumsallık Sorunları” Türkiye’de Kütüphane ve Enformasyon Biliminin Kurumsa Gelişimi: İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Kütüphanecilik Bölümü’nün Kuruluşunun 36.yılı anısına Düzenlenen Sempozyum Bildirileri (11-12 Mayıs 2000,İstanbul) Yay.Haz. Aysel Yontar.İstanbul: TKD, İstanbul Şubesi,2000 s.3-28. (Kütüphane Bilimi ve Türkiye’de Durum. İstanbul.Türk Kütüphaneciler Derneği, İstanbul Şubesi, 1992 künyeli kitabıma yapılan atıf)Rayward, W. B. (1985) Library and information science: an historical perspective, Journal of Library History, 20(2), 120–36.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024