Ders Adı | SOSYAL BİLGİLERDE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME | Kod | SBIG9032 |
Kredi | 3 | AKTS | 8 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. MEHMET AÇIKALIN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Dünya daki çeşitli sosyal bilgiler öğretmen yetiştirme modellerini tanıtmak
Dünya da sosyal bilgiler eğitiminde öğretmen yetiştirme konusundaki gelişmeler. Türkiye ve Dünya da öğretmen yetiştirme programlarının incelenmesi. Sosyal Bilgiler eğitiminde öğretmen yetiştirme modelleri üzerine çalışmalar.
Bilgisayar destekli sunumlar, büyük grup tartışmaları, küçük grup tartışmaları, beyin fırtınası. Küçük grup çalışmaları.
Whitson, J. A. (2004). What social studies teachers need to know. In S. Adler (ed.), Critical issues in social studies teacher education (pp. 9-35). Greenwich, CA: Information Age. Avery, P. (2004). Social studies teacher education in an era of globalization. In S. Adler (ed.), Critical issues in social studies teacher education (pp. 37-57). Greenwich, CA: Information Age. Mason Bolick, C. (2004). Technology and social studies teacher education. In S. Adler (ed.), Critical issues in social studies teacher education (pp. 131-144). Greenwich, CA: Information Age. Wojcik, T. G., Heitzmann, R., Kilbride, C., & Hartwell, D. (2013). Instructional strategies recommended in social studies methods textbooks: a historical perspective. The Social Studies, 104(6), 241-249. DOI:10.1080/00377996.2012.750549 Ritter, J. K. (2012). Modeling powerful social studies: Bridging theory and practice with preservice elementary teachers. The Social Studies, 103(3), 117-124. DOI: 10.1080/00377996.2011.596857 Castro, A. J., Field, S. L., Bauml, M., & Morowski, D. (2012). “I want a multicultural classroom”: Preparing social studies teachers for culturally diverse classrooms. The Social Studies, 103(3), 97-106. DOI: 10.1080/00377996.2011.575419 Reidel, M., & Draper, C. A. (2011). Reading for democracy: preparing middle-grades social studies teachers to teach critical literacy. The Social Studies, 102(3), 124-131. DOI: 10.1080/00377996.2010.538758 Sundermann, E. L. (2013) History lab for undergrads: A day at the museum. The Social Studies, 104(6), 250-258. DOI: 10.1080/00377996.2012.735280 Duplass, J. A., & Cruz, B. C. (2010). Professional dispositions: What's a social studies education professor to do? The Social Studies, 101(4), 140-151. DOI: 10.1080/00377990903284138