Ders Adı | TÜRKLERDE TARİH EĞİTİMİ | Kod | SBIG9031 |
Kredi | 3 | AKTS | 8 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi İBRAHİM TURAN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Tarih eğitiminin Dünya'da ve ülkemizde geçirdiği evreler hakkında bilgi vermek.
Antik Tarih Yazımı, Modern Tarih Yazımı, Marksist Tarih, Annales Okulu, Sosyal-Ekonomik-Askeri Tarih, Postmodern Tarih, Tarih Eğitiminin Amaçları, Tarih Ders Programlarındaki Değişim, Tarih Ders Kitaplarındaki Değişim.
Sorgulama, araştırma, inceleme, karşılaştırma, ilişkilendirme, değerlendirme, fikir üretme yöntemleri uygulanır.
Iggers, G.G. (2000). Yirminci Yüzyılda Tarihyazımı Bilimsel Nesnellikten Postmodernizme. Tarih Vakfı Yurt, İstanbul. Engin, V. & Şimsek, A. (Ed.) (2013). Türkiye'de Tarih Yazımı. Yeditepe, İstanbul. Şimşek, A. (Ed.) (2011). Tarih Nasıl Yazılır: Tarihyazımı için Çağdaş Bir Metodoloji. Tarihçi, İstanbul. Akyüz, Y. (2014). Türk Eğitim Tarihi. Pegem, Ankara. Demirel, M. (Ed.) (2015). Tarih Öğretim Yöntemleri. Pegem, Ankara.