İNOVASYON STRATEJİSİ

İzlence Formu

Ders Adı İNOVASYON STRATEJİSİ Kod TUIS3192
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. MUHSİN MURAT YAŞLIOĞLU
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilere yenilikçilik kavramını açıklamak ve yenilikçiliğin önemini kavramalarını sağlayarak mezun olduklarında bu konuda gerekli olan asgari bilgiye sahip olmalarını tesis etmektir.

İçerik

Ders kapsamında inovasyon ve yaratıcılık tanımı üzerinde durulacak, daha sonra farklı inovasyon strateji ve türlerinin neler olduğu örnekler ile tartışılacaktır. Bu bağlamda işlenen konular ile aşağıdaki sorulara cevap aranacaktır: 1- Inovasyon nedir ve niçin önemlidir? 2-Teknolojik ve teknolojik olmayan inovasyonlar nelerdir? 3-Inovasyon stratejileri nelerdir? 4-İşbirlikleri ve ağ yapıların inovasyon üzerindeki önemi nedir? 5-Ar-ge kavramı ve yönetimi nedir? 6-Ürün ve hizmet inovasyonu nasıl yönetilir? 7-İnovasyon sayesinde değer nasıl yaratılır? 8-Operasyon ve süreçlerde inovasyon nasıl sağlanır? 9-İş modeli inovasyonunun önemi nedir? 10-Fikri mülkiyet hakları neden önemlidir?

Öğretim Yöntemleri

Öğrenci Merkezli öğretim (Anlatım, soru-cevap, sınıf içi etkinlikler, araştırma, grup çalışması ve tartışma yöntemleri kullanılacaktır.)

Kaynaklar

Ders notları öğretim üyesi tarafından temin edilir.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024