Ders Adı | PERAKENDECİLİK | Kod | TUIS4025 |
Kredi | 3 | AKTS | 5 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. SEMA KURTULUŞ |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu dersin amacı, pazarlama kanalları yönetiminin kapsamını ve kanal yönetimi sürecini, bu süreç içerisinde perakendeciliğin konumunu ve mağazacılık konularını tartışmaktır.
Bu ders kapsamı çerçevesinde öncelikle pazarlama kanalları, kanal yönetimi ve kanalda çatışma konuları üzerinde durulacak ve daha sonra perakendeciliğin bu yapı içerisindeki konumundan hareketle bu alandaki gelişmeler ele alınacaktır. Farklı kanal yapıları ve perakendecilikteki gelişme çerçevesinde çeşitli perakendecilik türleri ve bunların yönetimi üzerinde durulacaktır. Bu kapsamda mağazacılık ve mağaza dışı yapılan perakendecilik faaliyetleri ile ilgili konulara değinilecek; yapılan uygulamalar çeşitli yönleri ile tartışılacaktır.
Ders gerek teoriden gerekse uygulamadan verilecek örnekler yardımıyla, öğretim üyesinin temel konuları öğrenci ile birlikte oluşturulan bir tartışma ortamında anlatmasının yanısıra, öğrenci gruplarının hazırlayacağı projelerin de sınıfta tartışılması şeklinde yürütülecektir.
Levy, M. ve Weitz, B., “Retail Management”, 4. Baskı, McGrow Hill, 2001 Dunne, P. ve Lusch, R.F., “Retailing”, 3.Baskı, The Dryden Press, 1999 Berman, B. ve Evans, J.R., “Retail Management, A Strategic Approach”, 7. Baskı, Prentice Hall, 1998. Ömer Baybars Tek ve Fatma Demirci Orel, “ Perakende Pazarlama Yönetimi”