PERAKENDECİLİK

İzlence Formu

Ders Adı PERAKENDECİLİK Kod TUIS4025
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. SEMA KURTULUŞ
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, pazarlama kanalları yönetiminin kapsamını ve kanal yönetimi sürecini, bu süreç içerisinde perakendeciliğin konumunu ve mağazacılık konularını tartışmaktır.

İçerik

Bu ders kapsamı çerçevesinde öncelikle pazarlama kanalları, kanal yönetimi ve kanalda çatışma konuları üzerinde durulacak ve daha sonra perakendeciliğin bu yapı içerisindeki konumundan hareketle bu alandaki gelişmeler ele alınacaktır. Farklı kanal yapıları ve perakendecilikteki gelişme çerçevesinde çeşitli perakendecilik türleri ve bunların yönetimi üzerinde durulacaktır. Bu kapsamda mağazacılık ve mağaza dışı yapılan perakendecilik faaliyetleri ile ilgili konulara değinilecek; yapılan uygulamalar çeşitli yönleri ile tartışılacaktır.

Öğretim Yöntemleri

Ders gerek teoriden gerekse uygulamadan verilecek örnekler yardımıyla, öğretim üyesinin temel konuları öğrenci ile birlikte oluşturulan bir tartışma ortamında anlatmasının yanısıra, öğrenci gruplarının hazırlayacağı projelerin de sınıfta tartışılması şeklinde yürütülecektir.

Kaynaklar

Levy, M. ve Weitz, B., “Retail Management”, 4. Baskı, McGrow Hill, 2001 Dunne, P. ve Lusch, R.F., “Retailing”, 3.Baskı, The Dryden Press, 1999 Berman, B. ve Evans, J.R., “Retail Management, A Strategic Approach”, 7. Baskı, Prentice Hall, 1998. Ömer Baybars Tek ve Fatma Demirci Orel, “ Perakende Pazarlama Yönetimi”

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024