Ders Adı | BİLGİ HİZMETLERİNİN PAZARLANMASI | Kod | BIBY4195 |
Kredi | 2 | AKTS | 4 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. ÜMİT KONYA |
Dersin Veriliş Türü | |||
Pazarlama biliminin kavram ve özellikleri ile pazarlama karmasını açıklamak ve kütüphanecilik alanında pazarlama ilkelerinin uygulanışı konusuna yönelik bakış açıları geliştirmektir.
Pazarlama kavram ve tanımları, Pazarlama stratejisi, Pazarlama yönetimi, Pazarlama karması, Mamul, Tutundurma, Dağıtım, Fiyat, Pazarlama iletişimi, Pazar araştırması, Pazarlama Araştırması,, Pazar bölümlendirme,Hizmet kavram, tanım ve özellikler, Kütüphaneler için pazarlama çalışmaları, Kütüphane hizmetleri pazarlaması, bilgi pazarlaması, Kullanıcı grupları ve hedef Pazar seçimi, Kütüphanelerde pazarlama araştırması
Sunuş yoluyla öğretim, buluş yoluyla öğretim, düz anlatım, tartışma, soru cevap, küçük grup çalışması
-Cemalcılar, İlhan. ?Hizmet Pazarlaması?. Pazarlama Dergisi, Haziran 1978. 4 (2) 2-7. -Esteve-Coll, Elizabeth.? Marketing and The Academic Library?. ILM.. -Konya, Ümit. ?Bilgi Pazarlaması ve Kütüphaneler? Bilgi Hizmetlerinin Organizasyonu ve Pazarl