Ders Adı | DİJİTAL KÜLTÜR, TOPLUM VE İLETİŞİM | Kod | GZTK2369 |
Kredi | 3 | AKTS | 5 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Doç. Dr. OYA MORVA |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu ders, geçtiğimiz birkaç on yıllık süre içinde Internet ve dijital iletişim teknolojilerinin hızlı gelişimi ve yaygın kullanımına bağlı olarak, kültürel ve toplumsal olanın nasıl dönüştüğünü anlamaya odaklanır. Sözkonusu dönüşüm, bireysel, kurumsal ve toplumsal düzeydeki iletişim pratiklerinin yanı sıra, diploma programının doğrudan ilişkili olduğu gazetecilik sektörünü ve geleneksel gazetecilik pratiklerini de kapsar. Dijital kültür, gazetecilik pratiklerinin gerçekleştirildiği aracı, sahiplik yapısını, içeriği ve izleyici ile ilişkiyi radikal olarak dönüştürmüştür. Bu ders kapsamında, dijital kültür toplumsal ve iletişimsel pratiklerde neden olduğu dönüşüm üzerinden ele alınarak detaylandırılacaktır.
Bu ders, geçtiğimiz birkaç on yıllık süre içinde Internet ve dijital iletişim teknolojilerinin hızlı gelişimi ve yaygın kullanımına bağlı olarak, kültürel ve toplumsal olanın nasıl dönüştüğünü anlamaya odaklanır. Sözkonusu dönüşüm, bireysel, kurumsal ve toplumsal düzeydeki iletişim pratiklerinin yanı sıra, diploma programının doğrudan ilişkili olduğu gazetecilik sektörünü ve geleneksel gazetecilik pratiklerini de kapsar. Dijital kültür, gazetecilik pratiklerinin gerçekleştirildiği aracı, sahiplik yapısını, içeriği ve izleyici ile ilişkiyi radikal olarak dönüştürmüştür. Bu ders kapsamında, dijital kültür toplumsal ve iletişimsel pratiklerde neden olduğu dönüşüm üzerinden ele alınarak detaylandırılacaktır.
"Klasik ders anlatımı Önceden verilecek okumalar doğrultusunda intearktif ders işleme "
Jenkins H. (2016) “Yakınlaşmanın Sunağında İbadet: Medyadaki Değişimi Anlamak İçin Yeni Bir Paradigma”. Cesur Yeni Medya : Teknolojiler ve Hayran Kültürü. İstanbul: İletişim Castells, M. (2006) Ağ Toplumunun Yükselişi. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları 1. Timisi N. (2016) “Teknoloji ve Toplum, Ağlar ve Aktörler”. Dijital: Kavramlar, Olanaklar, Deneyimler. Timisi (ed. )İstanbul- Kalkedon. Morva O. (2016) Ben Kendim ve Dijital Benliğim: Dijital İletişim Çağında Benlik Kavramsallaştırması Üzerine. Dijital: Kavramlar, Olanaklar, Deneyimler. Timisi (ed.)İstanbul- Kalkedon. Morva O. (2014) “Goffman’ın Dramaturjik Yaklaşımı ve Dijital Ortamda Kimlik Tasarımı: Sosyal Paylaşım Ağı Facebook Üzerine Bir İnceleme”. Medya ve Tasarım. İstanbul –Urzeni. Narmanlıoğlu H. (2014) “Yurttaştan Nettaşa” Dijital: Kavramlar, Olanaklar, Deneyimler. Timisi (ed. )İstanbul- Kalkedon. Uçkan, Ö. (2003) E- Devlet, E Demokrasi ve Türkiye. İstanbul : Literatür Yayıncılık. Morva O. (2017) “İnsan Zekasının Sosyoteknik Örgütlenişi Olarak Kolektif Zeka: İletişim Çalışmaları Perspektifinden Bir Tanımlama Çabası”. Kolektif Zeka. Morva O.& Saka E. (ed.) İstanbul: Kalkedon. Uçkan, Ö. (2003) E- Devlet, E Demokrasi ve Türkiye. İstanbul : Literatür Yayıncılık.