Ders Adı | BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE BİLİMİN DOĞASI | Kod | FBED9028 |
Kredi | 3 | AKTS | 8 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. BEHİYE AKÇAY |
Dersin Veriliş Türü | |||
Öğrencilerin bilim felsefesindeki ve bilimsel araştırmadaki temel kavramları ve felsefi akımlarını tanıyıp sentez yapabilmelerini sağlamak.
Fen öğretiminde bilimsel araştırma soruşturma ve bilimin doğası, araştırma soruşturma yönteminin tarihsel açıdan incelenmesi, TIMSS ve PISA nın fen eğitimindeki rolü, Fen bilgi öğretmen adaylarının bilimin doğasına ve bilimsel araştırmaya yönelik kavramlarının incelenmesi, ortaokul öğrencilerinin bilimsel araştırma yoluyla bilimin doğası hakkındaki kavramlarının geliştirilmesi, bilim ve sözdebilim ayrımı
Sunuş yoluyla öğrenme Bilgisayar destekli eğitim İşbirlikci öğrenme Durum incelemesi Tartışma Soru-cevap Düz anlatım
1. Chalmers, A. (2007). Bilim Dedikleri (Çeviri: Hüsamettin Arslan). Ankara: Vadi Yayınları 2.Sönmez, V. (2008). Bilim Felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık 3. Goodstein, D. L. & Goodstein, J. R. (1996). Feynman'ın Kayıp Dersi (Çeviri: Zekeriya Aydın).Ankara: TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları 4. Bozkurt, N. (2004). Bilimler Tarihi ve Felsefesi. Morpa Kültür Yayınları 5.Kuhn, T. (1962). Bilimsel Devrimlerin Yapısı (Çeviri:Nilüfer Kuyaş).Chicago: University of Chicago Press 6. Güzel, C. (2010). Bilim Felsefesi. İstanbul: Kırmızı Yayınları 7. Hızır, N. (2007). Bilimin Işığında Felsefe. İstanbul:Kırmızı Yayınları. 8. Feyerabend, P. (1989). Yönteme Hayır (Çeviri:Ahmet İnam). İstanbul:Ara Yayıncılık