FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ KAZANIMLARIN VE ETKİNLİKLERİN ANALİZİ

İzlence Formu

Ders Adı FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ KAZANIMLARIN VE ETKİNLİKLERİN ANALİZİ Kod FBED7038
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi FİLİZ AVCI
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Ders kapsamında; öğrencilerin, 5.-8. sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı öğrenme alanları ve alana özgü beceriler kazanmaları; ilk şekliyle ve güncellenmiş şekliyle Bloom taksonomisini öğrenmeleri; örnek konu/konular üzerinde kazanımların güncellenmiş Bloom Taksonomisine ilişkin analizini yapmaları; Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış 5.-8. Sınıflara ilişkin Fen Bilimleri dersi kitaplarındaki etkinliklerin ilgili kazanımlar doğrultusunda analizini yapmaları amaçlanmaktadır.

İçerik

Fen eğitiminde Fen Bilimleri dersinin öğretimi; 5.-8. sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı öğrenme alanları ve alana özgü beceriler; ilk şekliyle ve güncellenmiş şekliyle Bloom taksonomisi; örnek konu/konular üzerinde kazanımların güncellenmiş Bloom Taksonomisine ilişkin analizi; Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış 5.-8. Sınıflara ilişkin Fen Bilimleri dersi kitaplarındaki etkinliklerin ilgili kazanımlar doğrultusunda analizi dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğretim Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, araştırma, inceleme, tartışma

Kaynaklar

MEB tarafından onaylanmış 5.-8. sınıf Fen Bilimleri Dersi kitapları, MEB öğretim programı, Erden, M. (1993). Program Değerlendirme. Pegem Yayınları. Ankara., Çepni, S. (2010). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi., Anderson, L.W. (Ed.), Krathwohl, D.R. (Ed.), Airasian, P.W., Cruikshank, K.A., Mayer, R.E., Pintrich, P.R., Raths, J., & Wittrock, M.C. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives (Complete edition). New York: Longman., Anderson, L.W. (Ed.), Krathwohl, D.R. (Ed.), Airasian, P.W., Cruikshank, K.A., Mayer, R.E., Pintrich, P.R., Raths, J., & Wittrock, M.C. (2010) .Öğrenme Öğretim ve Değerlendirme ile ilgili bir sınıflama: Bloom'un Eğitimin hedefleri ile ilgili sınıflamasının güncelleştirilmiş biçimi. (Durmuş Ai Özçelik.Eds). Pegem Akademi.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024