Ders Adı | FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ KAZANIMLARIN VE ETKİNLİKLERİN ANALİZİ | Kod | FBED7038 |
Kredi | 3 | AKTS | 8 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi FİLİZ AVCI |
Dersin Veriliş Türü | |||
Ders kapsamında; öğrencilerin, 5.-8. sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı öğrenme alanları ve alana özgü beceriler kazanmaları; ilk şekliyle ve güncellenmiş şekliyle Bloom taksonomisini öğrenmeleri; örnek konu/konular üzerinde kazanımların güncellenmiş Bloom Taksonomisine ilişkin analizini yapmaları; Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış 5.-8. Sınıflara ilişkin Fen Bilimleri dersi kitaplarındaki etkinliklerin ilgili kazanımlar doğrultusunda analizini yapmaları amaçlanmaktadır.
Fen eğitiminde Fen Bilimleri dersinin öğretimi; 5.-8. sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı öğrenme alanları ve alana özgü beceriler; ilk şekliyle ve güncellenmiş şekliyle Bloom taksonomisi; örnek konu/konular üzerinde kazanımların güncellenmiş Bloom Taksonomisine ilişkin analizi; Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış 5.-8. Sınıflara ilişkin Fen Bilimleri dersi kitaplarındaki etkinliklerin ilgili kazanımlar doğrultusunda analizi dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Anlatım, soru-cevap, araştırma, inceleme, tartışma
MEB tarafından onaylanmış 5.-8. sınıf Fen Bilimleri Dersi kitapları, MEB öğretim programı, Erden, M. (1993). Program Değerlendirme. Pegem Yayınları. Ankara., Çepni, S. (2010). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi., Anderson, L.W. (Ed.), Krathwohl, D.R. (Ed.), Airasian, P.W., Cruikshank, K.A., Mayer, R.E., Pintrich, P.R., Raths, J., & Wittrock, M.C. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives (Complete edition). New York: Longman., Anderson, L.W. (Ed.), Krathwohl, D.R. (Ed.), Airasian, P.W., Cruikshank, K.A., Mayer, R.E., Pintrich, P.R., Raths, J., & Wittrock, M.C. (2010) .Öğrenme Öğretim ve Değerlendirme ile ilgili bir sınıflama: Bloom'un Eğitimin hedefleri ile ilgili sınıflamasının güncelleştirilmiş biçimi. (Durmuş Ai Özçelik.Eds). Pegem Akademi.