Ders Adı | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KARMA YÖNTEM ARAŞTIRMALARI | Kod | FBED7044 |
Kredi | 3 | AKTS | 8 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. BEHİYE AKÇAY |
Dersin Veriliş Türü | |||
Fen Eğitiminde Karma Yöntem Araştırmaları dersinin amacı lisansüstü çalışması yapan öğrencilerin yaptıkları çalışmalarda bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olarak kullanacakları araştırma desenine karar vermelerine katkıda bulunmaktır.
Ders; Karma yöntem araştırmalarının doğası; karma yöntem araştırmalarının temelleri; nitel, nicel ve karma araştırma yöntemlerinin karşılaştırılması; karma yötemlerde desen seçimi; karma yöntem araştırma desenleri: Yakınsayan Paralel Desen; İç İçe Desen; Açımlayıcı Sıralı Desen; Dönüştürücü Desen; Keşfedici Sıralı Desen ve Çok Aşamalı Desen; karma yöntem araştırmalarındaki etiksel konular; karma yöntem araştırmalarının başlıca aşamaları; karma yöntem araştırmalarında veri toplama; karma yöntem araştırmalarında verilerin analizi ve yorumlanması; karma yöntem araştırmasını yazma ve değerlendirme; öğrencilerin hazırladığı karma desen araştırma önerilerinin incelenmesinden oluşmaktadır.
Sunuş yoluyla öğrenme, bilgisayar destekli eğitim, işbirlikçi öğrenme, Argümantasyon, araştırma-sorgulama
Baki, A. & Gölcek, T. (2012). Karma yöntem araştırmalarına genel bakış. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 1-21. Brannen, J. (2005). Mixed Methods Research: A discussion paper, ESRC National Centre for Research Methods NCRM Methods Review Papers. Available at: http://eprints.ncrm.ac.uk/89/1/MethodsReviewPaperNCRM-005.pdf Creswell, J. W. (1994). Research Design: Qualitative and Quantitative Approaches. Thousand Oaks, CA: Sage Creswell, J. W., Plano Clark, V. L., Gutmann, M., & Hanson, W. (2003). Advanced mixed methods research designs. In A. Tashakkori & C. Teddlie (Eds.), Handbook of mixed methods in social & behavioral research (p. 209-240). Thousand Oaks, CA: Sage. Creswell, J.W. (2002). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. Pearson Education, Upper Saddle River, NJ. Creswell, J.W. (2006). Understanding Mixed Methods Research, (Chapter 1). Available at: http://www.sagepub.com/upm-data/10981_Chapter_1.pdf Caracelli, V.J. and Greene, J.C. (1993). Data analysis strategies for mixed-method evaluation designs. Educational Evaluation and Policy Analysis, 15, 195–207. Creswell, J. W. & Plano Clark, V. L. (2014). Karma araştırma yöntemleri. (Y. Dede ve S. B. Demir, Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık. Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th Ed.). New York: Tyler & Francis Routledge Collins, K. M. T. & Onwuegbuzie, A.J. (2007). A mixed methods investigation on mixed methods sampling designs in social and health science research. Journal of Mixed Methods Research, 1(3), 267-294. Combs, J. P. & Onwuegbuzie, A.J. (2010). Describing and illustrating data analysis in mixed research. International Journal of Education, 2(2), 1-23. Glinger, J. A., Morgan, G. A. & Leech, N. L. (2016). Uygulamada araştırma yöntemleri desen ve analizi birleştiren yaklaşım. (S. Turan, Z. Y. Avcı, S.A. Bayar, V. Bayar ve S.A. Bayar). Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık. Johnson, R. B. & Onwuegbuzie, A.J. (2004). Mixed methods reserach: A research paradigm whose time has come educational researcher, 33(7), 14-26. Kemper, E. A., Stringfield, S. & Teddlie, C. (2003). Mixed methods sampling strategies in social science research. In A. Tashakkori & C. Teddlie (Eds.), Handbook of mixed methods in social & behavioral research (p. 209-240). Thousand Oaks, CA: Sage. Sandelowski, M. (2000). Combining qualitative and quantitative sampling, data collection and analysis techniques in mixed-method studies, research in Nursing & Health, 23, 246-255. Sale, J.E.M., Lohfeld, L.H. & Brazil, K. (2002). Revisiting the quantitative-qualitative debate: Implications for mixed-methods research. Quality & Quantity, 36(1), 43-53. Onwuegbuzie, A.J. & Collins, K. M. T. (2007). A typology of mixed methods sampling designs in social science research. The Qualitative Report, 12(2), 281-316.