FEN ÖĞRETİMİNDE ÜÇ BOYUTLU SANAL ORTAMLARIN KULLANIMI

İzlence Formu

Ders Adı FEN ÖĞRETİMİNDE ÜÇ BOYUTLU SANAL ORTAMLARIN KULLANIMI Kod FBED7037
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 2
Uygulama Saat 2 Lab Saat 2
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. İRFAN ŞİMŞEK
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Fen Eğitiminde sanal gerçeklik teknolojisi ile eğitimde öğrencilerin kendilerinin yaşadıkları ortamlarla etkileşimde bulunarak öğrenmelerini en üst düzeye çıkartıp çıkarmadığı, geleceğin eğitim ortamlarını oluşturacak bu teknolojinin her alanda etkin olarak kullanılmasının mümkün olup olmadığı konularını gündeme getirip tartışmaya açmak, ve bu konulara dair yapılmış bilimsel araştırmaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmektir.

İçerik

Fen Eğitiminde sanal gerçeklik teknolojisi ile eğitimde öğrencilerin kendilerinin yaşadıkları ortamlarla etkileşimde bulunarak öğrenmelerini en üst düzeye çıkartıp çıkarmadığı, geleceğin eğitim ortamlarını oluşturacak bu teknolojinin her alanda etkin olarak kullanılmasının mümkün olup olmadığı konularını gündeme getirip tartışmaya açmak, ve bu konulara dair yapılmış bilimsel araştırmaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmektir.

Öğretim Yöntemleri

Konuya dair araştırma ve okuma yapma, İkili ve grup çalışmalarıyla bilgi ve görüş alışverişinde bulunma, proje tabanlı öğrenme

Kaynaklar

Warburton, S. (2009). Second Life in higher education: Assessing the potential for and the barriers to deploying virtual worlds in learning and teaching. British Journal of Educational Technology, 40(3), 414-426. Dickey, M. D. (2003). Teaching in 3D: Pedagogical affordances and constraints of 3D virtual worlds for synchronous distance learning. Distance education, 24(1), 105-121. Baker, S. C., Wentz, R. K., & Woods, M. M. (2009). Using virtual worlds in education: Second Life® as an educational tool. Teaching of Psychology, 36(1), 59-64. Shen, J., & Eder, L. B. (2009). Intentions to use virtual worlds for education. Journal of Information Systems Education, 20(2), 225. Coffman, T., & Klinger, M. B. (2007). Utilizing virtual worlds in education: The implications for practice. International Journal of Social Sciences, 2(1), 29-33. Bronack, S., Sanders, R., Cheney, A., Riedl, R., Tashner, J., & Matzen, N. (2008). Presence Pedagogy: Teaching and Learning in a 3D Virtual Immersive World. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 20(1), 59-69.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024