FEN ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR

İzlence Formu

Ders Adı FEN ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR Kod FBED7007
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. BEHİYE AKÇAY
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Fen bilgisi programının geliştirilmesinde ortaya çıkan yeni eğilimler ile fen bilgisi eğitim programının kapsam ve düzenine ilişkin yaklaşımların kavratılmasını amaçlar

İçerik

Fen Öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin kavratılması, araştırılması, tartışılması ve karşılaştırmalı olarak uygulama şekillerinin değerlendirilmesi

Öğretim Yöntemleri

Sunuş yoluyla öğrenme Bilgisayar destekli eğitim İşbirlikci öğrenme Durum incelemesi Tartışma Soru-cevap Düz anlatım

Kaynaklar

1. National Research Council (1996). National Science Education Standards. Washington, D.C: National Academy Press. 2. Colburn, A. (1998). Constructivism and Science Teaching. Phi Delta Kappa Educational Foundation. 3. Matthews, M. R. (2002). Constructivism and science education: A further appraisal. Journal of Science Education and Technology, 11(2), 121-134. 3. Barell, J. (2007). Problem-Based Learning: An Inquiry Approach. 4. Capraro, R. M.& Slough, S.W. (2009). Project-Based Learning. 5. Totten, S. & Pedersen, J. E. (2006). Researching and Teaching Social Issues. Lexington Books, New York. 6. Forman, E. A., Minick, N., & Stone, C. A. (Eds.). (1993). Context for Learning: Sociocultural Dynamics in Children's Development (pp.19-42). Oxford:Oxford University Press. 7. Schmuck, R.A. (1997). Practical Action Research for Change. SkyLight Training and Publishing Inc. 8. McComas, W. F., Almazroa, H. & Clough, M. P. (1998). The nature of science in science education: An introduction. Science & Education, 7-511-532. 9.McComas, W. F. (1996). Ten myths of science: Reexamining what we think we know about the nature of science. School Science and Mathematics, 96(1), 10-15. 10. Pierce, W. (2001). Inquiry made easy. science and Children, May, 39-41. 11.Martin, D.J. (1994). concept mapping as an aid to lesson planning: a longitudinal study. Journal of Elemantary in Science Education, 26(2), 11-30. 12. De Bono, E. (1998). Altı Ayakkabılı Uygulama Tekniği (Çeviri: Ercan Tuzcular). İstanbul: Remzi Kitapevi 13. Fosnot, C. T. (2007). Oluşturmacılık: Teori, Perspektifler ve Uygulama. (Çeviri: Soner Durmuş). Ankara: Nobel Yayıncılık 14. Gardner, H. (1993). Multiple Intelligences: The Theory in Practice. New York: BasicBooks 15. Başbay, A.; Erdem, E. & Demirel, Ö. (2006). Eğitimde Çoklu Zeka Kuram ve Uygulama. Ankara: Pegem Yayıncılık.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024