Ders Adı | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KAVRAMSAL ANLAMA VE KAVRAMSAL DEĞİŞİM | Kod | FBED7013 |
Kredi | 3 | AKTS | 8 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Doç. Dr. BURÇİN ACAR ŞEŞEN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Fen konularının öğrenilmesinde kavramların önemi, kavram yanılgıları, bu yanılgıların oluşum nedenlerinin ve giderilmesinin araştırılması amaçlanmaktadır.
Fen eğitiminde kavramlar, kavramsal öğrenme ve kavram öğrenmenin aşamaları, kavram öğrenmenin koşulları ve sınırlılıkları, kavramsal değişim, fende kavram öğretimi ve önemi, fen konularında yaşanan kavram yanılgıları, bu yanılgıların belirlenmesi ve giderilmesinde kullanılan yöntemler
Sunuş yoluyla öğrenme, Bilgisayar destekli eğitim, Soru-cevap, Tartışma
•Taber, K. (2002) Chemical Misconceptions (Part 1): Prevention, Diagnosis, and Cure Royal Society of Chemistry. •Llewellyn, D. (2004). Teaching High School Science Through Inquiry: A Case Study Approach. Corwin Pres •Matthews, M.R. (1998). Constructivism in Science Education - A Philosophical Examination Springer. •Öğretim üyesi tarafından belirlenen bilimsel makaleler