SAĞLIK KURULUŞLARINDA PAZARLAMA

İzlence Formu

Ders Adı SAĞLIK KURULUŞLARINDA PAZARLAMA Kod HSYO7003
Kredi 3 AKTS 6
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. CENK ARSUN YÜKSEL
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Pazarlama kararları ve sağlık işletmelerine dair konularda ileriye yönelik çalışmalara temel oluşturabilecek ana konuları incelemek.

İçerik

Pazarlama sisteminin içinde bulunduğu çevre ile ilişkisi, pazarlama kavramının açıklanması, Sağlık Kuruluşlarında Pazarlama Dersi ile İlgili Temel Kavramlar, Hizmet Kavramı, Hizmet İşletmeleri ve Pazarlama Karması Bileşenleri, Hizmet Pazarlamasında Personel (İşgören). Müşteri ve Fiziksel Kanıtlar, Hizmet İşletmelerinde Talep ve Kapasite Yönetimi, Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar: Hizmet Kalitesi, Hizmet Karşılaşması, İlişkisel Pazarlama ve Uluslararalılaşma, Sağlık İşletmelerindeki Yeri ve Önemi, Pazarlama Planlaması, Uygulama ve Kontrol. Büyüme Stratejileri, Pazarlama Planlaması, Müşteri Davranışları. Hastalar ve Örgütsel Müşteriler konuları üzerine durulacaktır.

Öğretim Yöntemleri

Konular ders anlatımı, sınıf içi tartışmalar ve sunumlar şeklinde işlenecektir. Pazarlama ilkeleri, uygulamaları ve sorunlarına yönelik konular vaka yöntemi kullanılarak tartışılacaktır.

Kaynaklar

1. Öztürk Sevgi Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Eskişehir, 2009 2. Karafakıoğlu, Mehmet, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul, 1998. 3. Karafakıoğlu, Mehmet, Pazarlama İlkeleri, Literatür, 2005.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024