YENİ MEDYADA SOSYOLOJİK YAKLAŞIMLAR

İzlence Formu

Ders Adı YENİ MEDYADA SOSYOLOJİK YAKLAŞIMLAR Kod RATS8143
Kredi 3 AKTS 9
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. NİLÜFER TİMİSİ NALÇAOĞLU
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin, yeni medya çalışmaları bağlamında çeşitli kuramsal tartışmaları, kavramları ve yeni medya ortamlarına yönelik araştırma yöntemlerini öğrenmeleri birincil amaçtır.

İçerik

Günümüzde yeni medya (dijital teknolojiler) ve yeni medya ortamları (çeşitli platformlar) gündelik yaşamın ayrılmaz bir parçası haline gelmiş, hatta geleneksel medyanın ve geleneksel medya metinlerinin kullanımın yerini giderek almaya başlamıştır Yeni medyanın kullanım pratiklerinin toplum, kültür ve birey üzerine çeşitli etkileri ile yaratıcı endüstri olarak enformasyonel ve promosyonel kapitalizmde sahip olduğu asli konum (ideal meta konumu), başta iletişim bilimleri olmak üzere, kültürel çalışmalar, sosyoloji, antropoloji ve iktisat gibi farklı disiplinlerde “yeni medya çalışmaları” adı altında irdelenmeye başlanmıştır.

Öğretim Yöntemleri

Sunumlar

Kaynaklar

Manovich, L. (2010) “Medya Nasıl Yeni Oldu?” İletişim Tarihi, (Der.)David Crowley ve Paul Heyer. Ankara: Phoenix. 467-471. Manovich, L. (2001) The Language of New Media. Cambridge: MIT Press. Consalvo, M. ve C.Ess (Der.) (2011) The Handbook of Internet Studies. Malden: Wiley-Blackwell. Gaunlett, D. (Der.) (200) Web Studies. London: Arnold. Sieppera, E. (2012) Undestanding New Media. London:Sage. Cavanagh, A. (2007) Sociology in the Age of the Internet. New York: Open University Press. Lister, M. vd. (2003) New Media: A Critical Introduction. London: Routledge. Scolari, C.A. (2009) “Mapping conversations about new media: the theoretical field of digital communication”, New Media and Society, 11(6):943-964.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024