OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNDA TEKNOLOJİ DESTEKLİ ÖĞRETİM

İzlence Formu

Ders Adı OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNDA TEKNOLOJİ DESTEKLİ ÖĞRETİM Kod ÖEÖ2014
Kredi 2 AKTS 3
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi YAVUZ YAMAN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilere Otizmlilerin eğitiminde Eğitim Teknolojisi alanını tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu ders alandaki konuların birçoğunu kapsamına almakla birlikte alanın geçmişi, şu anki durumu ve geleceği ile ilgili konulardan bahsederek öğrencilere alana giriş niteliğinde genel bilgi edindirmeyi amaçlar.

İçerik

Otizmde çocukların algılamalarında belli sınırlamalar mevcuttur. Bu nedenle özel bir eğitimden geçmeleri gerekmektedir. Otizm sahibi bir bireye ne kadar erken müdahale edilir ve eğitimi başlanırsa öğrenme kapasitesi o kadar rahat arttırılabilir. Farklı oldukları için bu bireylerin genel sosyal yaşama adapte olabilmeleri için çaba harcanması gerekmektedir. Bu konuda değişik çalışmalar vardır. Günümüzde teknolojinin gelişmesi, otizmde teknoloji desteği alınmasını ve dolayısıyla bireylerin gelişimini oldukça kolaylaştırılmıştır. Örneğin tablet bilgisayarlara kurulan bazı uygulamalar, çeşitli bilgisayar programları, farklı platformlara ait eğitim teknolojileri otizmli bireyler hem teknoloji çağına ayak uydurabilmekte hem de sosyal yaşantıya adapte olabilmek için gerekli eğitimi alabilmektedirler. Bu destede bu teknolojilerin neler olduğu, diğer ülkelerde bu öğrencilerin eğitimlerinde nasıl kullanıldığı, ülkemizde de en uygun şekilde nasıl kullanılabileceği ile ilgili bilgileri içermektedir.

Öğretim Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Yorumlama,Eleştirel Düşünme,Rapor Hazırlama ve Sunma

Kaynaklar

Technology Tools for Students With Autism: Innovations that Enhance Independence and Learning,Katharina I. Boser, Matthew S. Goodwin Technology for Learners with Autism Spectrum Disorders, Ennis-Cole, Demetria Loryn Technology and the Treatment of Children with Autism Spectrum Disorder, Editors: Cardon, Teresa A. (Ed.)

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024