Ders Adı | OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNDA TEKNOLOJİ DESTEKLİ ÖĞRETİM | Kod | ÖEÖ2014 |
Kredi | 2 | AKTS | 3 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi YAVUZ YAMAN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu ders, öğrencilere Otizmlilerin eğitiminde Eğitim Teknolojisi alanını tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu ders alandaki konuların birçoğunu kapsamına almakla birlikte alanın geçmişi, şu anki durumu ve geleceği ile ilgili konulardan bahsederek öğrencilere alana giriş niteliğinde genel bilgi edindirmeyi amaçlar.
Otizmde çocukların algılamalarında belli sınırlamalar mevcuttur. Bu nedenle özel bir eğitimden geçmeleri gerekmektedir. Otizm sahibi bir bireye ne kadar erken müdahale edilir ve eğitimi başlanırsa öğrenme kapasitesi o kadar rahat arttırılabilir. Farklı oldukları için bu bireylerin genel sosyal yaşama adapte olabilmeleri için çaba harcanması gerekmektedir. Bu konuda değişik çalışmalar vardır. Günümüzde teknolojinin gelişmesi, otizmde teknoloji desteği alınmasını ve dolayısıyla bireylerin gelişimini oldukça kolaylaştırılmıştır. Örneğin tablet bilgisayarlara kurulan bazı uygulamalar, çeşitli bilgisayar programları, farklı platformlara ait eğitim teknolojileri otizmli bireyler hem teknoloji çağına ayak uydurabilmekte hem de sosyal yaşantıya adapte olabilmek için gerekli eğitimi alabilmektedirler. Bu destede bu teknolojilerin neler olduğu, diğer ülkelerde bu öğrencilerin eğitimlerinde nasıl kullanıldığı, ülkemizde de en uygun şekilde nasıl kullanılabileceği ile ilgili bilgileri içermektedir.
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Yorumlama,Eleştirel Düşünme,Rapor Hazırlama ve Sunma
Technology Tools for Students With Autism: Innovations that Enhance Independence and Learning,Katharina I. Boser, Matthew S. Goodwin Technology for Learners with Autism Spectrum Disorders, Ennis-Cole, Demetria Loryn Technology and the Treatment of Children with Autism Spectrum Disorder, Editors: Cardon, Teresa A. (Ed.)