ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME

İzlence Formu

Ders Adı ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Kod ÖEÖ2010
Kredi 3 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi ESRA KANLI
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Eğitsel değerlendirmenin yöntemlerinden formal ve informal değerlendirme tekniklerini kullanarak özel gereksinimli çocukların gereksinimlerini belirleyebilme ve davranışsal değerlendirme teknikleri kullanarak problem davranışı belirleyebilme becerisi kazandırmak.

İçerik

Eğitsel değerlendirmenin önemi,Özür tanımları ve değerlendirme ilişkisi,Eğitsel değerlendirmenin amaçları: Tarama, Tanılama ve yerleştirme,Anlamlı değerlendirmeyle ilgili faktörler: geçerlilik ve güvenilirlik,Eğitsel Değerlendirme Araçları: Formal Değerlendirme: Norma dayalı değerlendirme ,Standardize testlerin özellikleri ve ülkemizde kullanılan başlıca standardize testler,İnformal Değerlendirme: kontrol listeleri, görüşme, ölçüt bağımlı testler, iş örnekleri dosyası,gözlem,Çevresel değerlendirme stratejileri,Davranışsal değerlendirme: Problem davranışların işlevinin belirlenmesi,Davranışsal değerlendirme: hedef davranışın belirlenmesi ve tanımlanması,Hedef davranışın dolaylı değerlendirilmesi,Hedef davranşın doğrudan değerlendirilmesi: yazılı kayıtların analizi, somut ürünlerin gözlenmesi gibi konular işlenecektir.

Öğretim Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma.

Kaynaklar

Bigge, J.L.; Stump, C.S.; Spagna, M.E.; Silberman, R.K. (1999) Curriculum, Assessment, and Instruction for Students with Disabilities Akçin, N.(2005) Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme.Yayınlanmamış Ders Notları Gürsel, O. (2003) “Özel Gereksinimi Olan Çocukları Değerlendirme” Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Anadolu Ü. Özyürek, M. (2015). Özel eğitimde ölçümleme ve değerlendirme. Kök Yayıncılık, Ankara

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024