ZİHİN YETERSİZLİĞİ VE OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU

İzlence Formu

Ders Adı ZİHİN YETERSİZLİĞİ VE OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Kod ÖEÖ1001
Kredi 2 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi YAVUZ YAMAN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu derste zihin engellilik ve otizm çeşitli yönleriyle ele alınacak, disiplinlerarası incelemelerde bulunulacak, erken teşhis ve eğitimleri konularına değinilecek, gerek zihin engelli gerek otizmli bireylerin hayatlarını ve iletişimlerini kolaylaştırma amaçlı yöntemler incelenecektir.

İçerik

Zihin engeli ve Otizim ile ilgili terim ve tanımlar, tanımlarının kuramsal temelleri, sınıflama, görülme sıklıgı ve yaygınlık, zekanın degerlendirilmesi, uyumsal davranıslarındegerlendirilmesi, biyolojik kaynakları ve önlenmesi, zeka geriliginin psiko-sosyal yönleri, hafif geriligi olan bireylerin özellikleri, agır geriligi olan bireylerin özellikleri, bebeklik ve erken çocuklukta egitim, ilkögretim, geçis yılları.Otizm Spektrum Bozukluğu/Bilimsel Dayanak/Uygulamalı Davranış Analizi, ayrık denemelerle öğretim, video ile model olma, etkinlik çizelgeleri, yanlışsız öğretim yöntemleri. Otiziml bireylerin tanılanması, eğitimleri, eğitim de iyi uygulamalar.

Öğretim Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Yorumlama,Eleştirel Düşünme,Rapor Hazırlama ve Sunma

Kaynaklar

Birkan, B. (2005). “Using simultaneous prompting for teaching various discrete tasks to student with mental retardation,” Education and Training in Developmental Disabilities, 40(1), 68-79. Zihin Yetersizliği ve Otizim Spektrum Bozukluğu, Edt. İbrahim H. Diken- Hatice Bakkaloğlu, Pagem Akademi.2016 Özel Eğitimi Gereksinimi Olan Çocuklara ÖZel Eğitim Programları Aileler.. Mustafa Özekes, Anı Yayıncılık, 2015 Özel Eğitimde Yanlışsız Öretim Yöntemleri.Tekin-İftar,E ve Kırcaalki-İftar.Nobel Yayın Dağıtım.2004 Zihin Engellilere Beceri öğretimi. Varol,N. Kök Yayıcılık .2006 Birkan, B., McClannahan, L.E. and Krantz, P.J. (2007). “Effects of superimposition and background fading on the sight-word reading of a boy with autism,” Research in Autism Spectrum Disorders, 1(2007), 117-125. Birkan, B., Yilmaz, I. and Konukman, F. (2005). “The Effects of Least-to-Most Prompting Method on Teaching Prerequisite Skills of Tennis to Children with Autism in Small Group Instructional Arrangements,” Research Quarterly for Exercise & Sport, 76(1), (Supplement), A-120. McClannahan, L.E., and Krantz, P. (1999). ‘Activity Schedules for Children with Autism’ MD: Woodbine House

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024