Ders Adı | HİZMET SİSTEMLERİ YÖNETİMİ | Kod | ENMU4060 |
Kredi | 3 | AKTS | 4 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Doç. Dr. TUNCAY ÖZCAN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Hizmet sektörü, ekonominin en hızlı büyüyen sektörüdür. Bu doğrultuda, bu dersin temel amacı, hizmet sistemleri yönetiminin kavramlarını, prensiplerini, matematiksel modellerini, problemlerini ve uygulamalarını öğretmektir.
Bir ekonomide hizmetin rolü, hizmet sistemlerinin doğası, yeni hizmet geliştirme, hizmet stratejisi, hizmet tesis yeri seçimi ve yerleşimi, hizmet sistemlerinde talep tahmini ve kapasite yönetimi, hizmet yönetiminde sayısal modeller
Teorik anlatım, vaka çalışmaları ve yazılım uygulamaları
1. Fitzsimmons J., Fitzsimmons M., Service Management: Operations, Strategy, Information Technology, 7th edition, McGraw-Hill, 2011. ISBN: 9780071289276. 2. Johnston R., Clark G., Shulver, M., Service Operations Management: Improving Service Delivery, 4th edition, Prentice Hall, 2012. ISBN: 978-0273740483 3. Haksever C., Render B., Russel R. S., Murdick and R. G., Service Management and Operations, 2nd edition, Prentice Hall, 2000. ISBN: 978-0130813381.