HİZMET SİSTEMLERİ YÖNETİMİ

İzlence Formu

Ders Adı HİZMET SİSTEMLERİ YÖNETİMİ Kod ENMU4060
Kredi 3 AKTS 4
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. TUNCAY ÖZCAN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Hizmet sektörü, ekonominin en hızlı büyüyen sektörüdür. Bu doğrultuda, bu dersin temel amacı, hizmet sistemleri yönetiminin kavramlarını, prensiplerini, matematiksel modellerini, problemlerini ve uygulamalarını öğretmektir.

İçerik

Bir ekonomide hizmetin rolü, hizmet sistemlerinin doğası, yeni hizmet geliştirme, hizmet stratejisi, hizmet tesis yeri seçimi ve yerleşimi, hizmet sistemlerinde talep tahmini ve kapasite yönetimi, hizmet yönetiminde sayısal modeller

Öğretim Yöntemleri

Teorik anlatım, vaka çalışmaları ve yazılım uygulamaları

Kaynaklar

1. Fitzsimmons J., Fitzsimmons M., Service Management: Operations, Strategy, Information Technology, 7th edition, McGraw-Hill, 2011. ISBN: 9780071289276. 2. Johnston R., Clark G., Shulver, M., Service Operations Management: Improving Service Delivery, 4th edition, Prentice Hall, 2012. ISBN: 978-0273740483 3. Haksever C., Render B., Russel R. S., Murdick and R. G., Service Management and Operations, 2nd edition, Prentice Hall, 2000. ISBN: 978-0130813381.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024