TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ

İzlence Formu

Ders Adı TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Kod BOTE3038
Kredi 2 AKTS 2
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi CENGİZ POYRAZ
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Yönetim biliminin sunduğu temel yaklaşımları ve bakış açılarını kullanarak bir eğitim sistemi içinde sistemin işleyişini analiz edebilme, Dünya?da ve Türkiye?de eğitim ve okul yönetiminde benimsenmiş çağdaş yaklaşım ve stratejileri kavrayabilme.

İçerik

Yönetim ile ilgili genel kavramlar bilgisi; yönetim bilimi kuramları; yönetim modelleri; yönetim süreçleri; eğitim yönetimi ve okul yönetiminin kendine özgü yönleri; çağdaş eğitim sistemleri; Türk eğitim sisteminin örgütsel yapısı; yerinden yönetim; öğretim liderliği; okul yönetiminde psikolojik boyut; etkili okul ve okul geliştirme; eğitimde stratejik yönetim, toplam kalite, benchmarking,, akreditasyon uygulamaları, Türk eğitim sisteminin sorunları

Öğretim Yöntemleri

Sunuş Yoluyla, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap, Anlatım, Gösteri

Kaynaklar

Erdoğan, İrfan. (2002). Türk eğitim sistemi. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Erdoğan, İrfan. (2003). Çağdaş eğitim sistemleri (5.Baskı). İstanbul: Sistem yayıncılık. Erdoğan, İrfan. (2008). Eğitim ve okul yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınları. Balcı, Ali. (2000). İkibinli yıllarda Türk milli eğitim sisteminin örgütlenmesi ve yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 6(24), s.495-508. OECD (2009).Education at a Glance 2009: OECD Indicators. Paris: OECD Publishing OECD (2001).New School Management Approaches. Paris: OECD Publishing. Bates, J. Richard. (2001). Eleştirel teori açısından eğitim yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 7(28), s.573-592. Hesapçıoğlu, Muhsin. (2003). Okul, ?new public management? ve toplam kalite yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 3(1), s.159-165. ޞişman, Mehmet. (1998). Eğitim yönetiminde kuram ve araştırmada alternatif paradigma ve yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 4(16), s.395-422.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024