Ders Adı | EĞİTİMDE KALİTE | Kod | BOTE2018 |
Kredi | 3 | AKTS | 3 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi ZERRİN AYVAZ |
Dersin Veriliş Türü | |||
Öğretmen adayı öğrencilerin kalite ve eğitimde kalite kavramlarını ve bileşenlerini bilmesini, süreçleri belirleyip yazabilmesini ve eğitimde kalite çalışmalarını değerlendirebilme becerilerini olabildiğince kazanabilmelerini sağlamak.
Kalitenin tanımı, temel kalite bileşenleri, ISO ilkeleri, toplam kalite yönetimi, kalite süreci tanımlama ve süreç yönetimi, süreçlerin belirlenmesi ve yazılması, prosedür yazma, kalite yaklaşımları, eğitimde kalitenin önemi, eğitimde 6 sigma, süreç kontrol diyagramları ve eğitimde kullanılması, geri bildirim anketlerinin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi çalışmaları
Sunuş Yoluyla, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap, Örnek Olay İncelemesi, Proje Tabanlı Öğretim
1.Toplam Kalite Yönetimi Temel Kavramlar Ve Uygulamalar, Mina Özevren, Alfa Yayınları, 2000 (2.Baskı)-İstanbul, ISBN: 975-316-003-8 2.Toplam Kalite Yönetimi Fakat Nasıl?, Ahmet Kovancı, Sistem Yayıncılık, 2007 (4.Basım) -İstanbul, ISBN: 978-975-322-214-9 3.ISO-9000 Ve Kalite Sistemleri Seminerleri, İstanbul Sanayi Odası, Ağustos 1993, Yayın No:1993/13 4.Six Sigma Yolu, Peter S. Pande, Robert P. Neuman, Roland R. Cavanagh, (Türkçesi:Nafiz Güder Ve Güneş Tokcan), Klan Yayınları, İstanbul 2003, ISBN: 975-6388-00-5 5.Quality Problem Solving, Gerald F. Smith, ASQ Quality Pres Publication, 1998-Wisconsin USA, ISBN: 0-87379-394-8