Ders Adı | ELEKTRONİK TİCARET VE PAZARLAMA | Kod | ENMU4034 |
Kredi | 2 | AKTS | 3 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Doç. Dr. DİLEK YILMAZ BÖREKÇİ |
Dersin Veriliş Türü | |||
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte ortaya çıkan elektronik ticaret, kitap, bilgisayar ve elektronik eşya vb mal satan sitelerin kurulması biçiminde gelişen bu yeni ticaret modelinde hareket eden para miktarının küçümsenmeyecek değerlere ulaşmış olduğu bundan dolayı yeni ekonomi de denilen bu alanda temel kavramların öğretilmesi/öğrenilmesi amaçlanmıştır.
E-ticaretin tarihçesi, E-ticaret nedir, E-ticarette kullanılan temel kavramlar, E-dükkan, Dijital imza, Sanal para, Dijital sertifika, E-ticarette güvenlik, SET, SSL, Elektronik ticaretin adımları, Dünyada e-ticaret, Ülkemizde E-ticaret, E-ticarette hukuk
Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap ve tartışma
Turban, E., ve diğerleri, Electronic Commerce, Pearson, 2008. Baruh, L. ve Yüksel, M., Değişen İletişim Ortamında Etkileşimli Pazarlama, Doğan Egmont Yayıncılık, 2009.