FEN EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA PROJELERİ

İzlence Formu

Ders Adı FEN EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA PROJELERİ Kod FBOG4063
Kredi 2 AKTS 6
Z/S Seçmeli Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. ELİF İNCE
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Öğrencilerin araştırma projelerini fen ve teknoloji dersi müfredatı ile birleştirerek ders planlarında ve ileride kendi derslerinde kullanmalarını sağlamak.

İçerik

Proje tabanlı eğitimin tarihsel gelişimi, felsefik temelleri, araştırma projeleri, probleme dayalı öğrenme ve proje tabanlı öğrenmenin karşılaştırılması, araştırma projelerinde öğretmenin ve öğrencinin rolü, İlköğretim I ve II. Kademeye yönelik araştırma temelli ders planı hazırlama, sunma ve değerlendirme

Öğretim Yöntemleri

Projeye dayalı öğrenme, Probleme dayalı öğrenme, Sunuş yoluyla öğrenme, Bilgisayar destekli öğrenme

Kaynaklar

Çepni, S., Ayaş, A., Johnson, D., & Turgut, F. M. (1997). Fizik Öğretimi. Ankara: YÖK http://www.hskizilcik.com/fizik/egitim/FizikOgretimi.pdf Çiftçi, S. ve Sünbül A. M. (2005). Proje tabanlı öğrenme düşüncesinin oluşumu ve gelişimi. I.Ulusal Fen ve Teknoloji Eğitiminde Çağdaş Yaklasımlar Sempozyumu, Ankara. [Online]: tef.selcuk.edu.tr/salan/sunbul/g/g16.doc Erdem, M. (2002). Proje tabanlı öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 172-179. Korkmaz, H., & Kaptan, F. (2001). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 193-200. Korkmaz, H., & Kaptan, F. (2002). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ilköğretim öğrencilerinin akademik başarı, akademik benlik ve çalışma sürelerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 91-97. Matyar, F. (2008). Fen ve teknoloji öğretiminde proje ve araştırma tabanlı öğrenme. Ö. Taşkın (Ed.), Fen ve teknoloji öğretiminde yeni yaklaşımlar (s. 24-39). Ankara: PEGEM Akademi Yayıncılık. Sönmez, V. (2008). Eğitim felsefesi (8. baskı). Ankara: ANI Yayıncılık Saka, A. Z. (2008). Fen ve teknoloji öğretiminde problem çözme ve probleme dayalı öğrenme. Ö. Taşkın (Ed.), Fen ve teknoloji öğretiminde yeni yaklaşımlar (s. 149-202). Ankara: PEGEM Akademi Yayıncılık. Saraçaloğlu, A. S., Akamca, G. Ö. & Yeşildere, S. (2006). İköğretimde proje tabanlı öğrenmenin yeri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4, 3, 241-260.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024