Ders Adı | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | Kod | FBOG1056 |
Kredi | 3 | AKTS | 4 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi TAMER ERGİN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu dersin temel amacı öğrenciler psikoloji ve eğitim arasındaki ilişkiyi, bilişsel gelişimi, kişilik gelişimini ve sosyal ve ahlak gelişimini öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenmede, davranışçı yaklaşımı, bilişsel yaklaşımı ve yapılandırmacı yaklaşımı öğrenmektedirler.
Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi).
Sunuş Yolu İle Öğretim, Buluş Yoluyla Öğretim, Düz anlatım, Tartışma, Soru-cevap,Proje çalışması, İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Başaran, İ. E.,( 2005) Eğitim Psikolojisi Gelişim, Öğrenme ve Ortam, Ankara:Nobel Yayın Dağıtım; Don Kauchak, Paul Eggen. ( 2001). Educational Psychology. Windows On Classrooms. 5. Baskı. Merrill Prentice Hall. Ohio. Erden, M. ve Y. Akman (2007). Eğitim Psikolojisi: Gelişim, Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Arkadaş Yayınevi. Fidan, Nurettin (1982). Öğrenme ve Öğretme. Kuramlar-İlkeler-Yöntemler. Tekışık Matbaası Ankara.Kaya, Alim-Editör.( 2007) Eğitim Psikolojisi. A Peğem Akademi Yayınları. Ankara. Senemoğlu, N.(2005). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Gazi Yayınevi. Ankara. Ulusoy Ayten (2007). Eğitim Psikolojisi. Anı Yayınları. Ankara. Woolfolk, A. (2010). Educational psychology (11 th ed.). Columbus, OH: Pearson/Allyn & Bacon.