EĞİTİM PSİKOLOJİSİ

İzlence Formu

Ders Adı EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Kod FBOG1056
Kredi 3 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi TAMER ERGİN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı öğrenciler psikoloji ve eğitim arasındaki ilişkiyi, bilişsel gelişimi, kişilik gelişimini ve sosyal ve ahlak gelişimini öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenmede, davranışçı yaklaşımı, bilişsel yaklaşımı ve yapılandırmacı yaklaşımı öğrenmektedirler.

İçerik

Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi).

Öğretim Yöntemleri

Sunuş Yolu İle Öğretim, Buluş Yoluyla Öğretim, Düz anlatım, Tartışma, Soru-cevap,Proje çalışması, İşbirliğine Dayalı Öğrenme

Kaynaklar

Başaran, İ. E.,( 2005) Eğitim Psikolojisi Gelişim, Öğrenme ve Ortam, Ankara:Nobel Yayın Dağıtım; Don Kauchak, Paul Eggen. ( 2001). Educational Psychology. Windows On Classrooms. 5. Baskı. Merrill Prentice Hall. Ohio. Erden, M. ve Y. Akman (2007). Eğitim Psikolojisi: Gelişim, Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Arkadaş Yayınevi. Fidan, Nurettin (1982). Öğrenme ve Öğretme. Kuramlar-İlkeler-Yöntemler. Tekışık Matbaası Ankara.Kaya, Alim-Editör.( 2007) Eğitim Psikolojisi. A Peğem Akademi Yayınları. Ankara. Senemoğlu, N.(2005). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Gazi Yayınevi. Ankara. Ulusoy Ayten (2007). Eğitim Psikolojisi. Anı Yayınları. Ankara. Woolfolk, A. (2010). Educational psychology (11 th ed.). Columbus, OH: Pearson/Allyn & Bacon.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024