Ders Adı | DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI | Kod | RVPD3034 |
Kredi | 3 | AKTS | 4 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Öğr. Gör. BURCU ÖZKALE |
Dersin Veriliş Türü | |||
Davranış bozukluklarını tanıyabilme ve baş etme yollarını kavrayabilme
Davranış bozuklukları olarak değerlendirilen davranışların belirlenmesi, istenmeyen davranışları açıklayan yaklaşımlar, davranış bozukluklarını ortadan kaldırmak için uygulanabilecek işlevsel davranış analizlerini yapma, istenmeyen davranışları ortadan kaldırmak için planlar yapma. Farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, klasik sınıflandırma ve güncel DSM tanı ölçütleri; DSM tanı ölçütlerine göre davranış bozuklukluları ve müdahale yöntemleri.
Sunuş Yoluyla, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap, Düz Anlatım, Drama
Bloomquist, M.L. (2006). Skills Training for children with behavior problems. New York: The Guilford Publications. Davaslıgil, Ü. Ders notları. İftar, G.K.,Erbaş, D. İftar, E.T. (2002) İşlevsel Değerlendirme Davranışsal Sorunlarla Başa Çıkma. Ankara:Kök Yayıncılık O?Neill, R.E, Horner, R.H., Albin, R.W., Sprague, J.R., Storey, K., Newton, S. (1997) Functional Assessment and Program Development for Problem Behavior, Brooks/Cole, USA.