Ders Adı | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Kod | RVPD2012 |
Kredi | 3 | AKTS | 5 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Öğr. Gör. SANİYE ARSOY |
Dersin Veriliş Türü | |||
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemine inanarak, öğrenci başarını ölçme ve değerlendirmede kullanılacak alanının kazandırmaya çalıştığı bilişsel,duyuşsal,psikomotor becerileri ölçebilecek geçerliliği-güvenilirliği yüksek değişik başarı testlerini teknik kurallarına uygun hazırlayabilme, uygulama ve sonuçları üzerinde istatiksel işlemleri yapabilme
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
Sunuş Yoluyla, Araştırma, Soru Cevap, Düz Anlatım, Sokratik Tartışma. Grup Tartışması, Beyin Fırtınası. Ödev.
Atılgan, H., Kan, A., Doğan, N. (2009). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (3.baskı)Ankara:Anı Yayıncılık. Karip, E. (2008). Ölçme ve Değerlendirme. Ankara:PegemA Yayıncılık Tan, Şeref, (2009). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme.(3.baskı) Ankara:PegemA Yayıncılık. Yıldırım, C. (1999). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara:ÖSYM Yayınları